Ders Adı Eğitimde Eylem (Aksiyon) Araştırması
Ders Kodu İEG-631
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Prof Dr Saadettin ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları -
Dersin Öğrenme Çıktıları 1)Araştırma konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma becerisini elde eder, 2)Bir raporu etkili bir şekilde ve yazım kurallarına uygun yazabilme becerisi kazanmak. 3)Yürütülen bir çalışmayı sözlü sunma yeteneğini geliştirmek. 4)Araştırma konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma becerisini elde eder, 5)Bir raporu etkili bir şekilde ve yazım kurallarına uygun yazabilme becerisi kazanmak.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri 1) Araştırma yeteneği kazandırmak 2) Bir konuda rapor yazabilme yeteneği kazandırmak 3) Araştırma yeteneği kazandırmak 4) Araştırma yeteneği kazandırmak 5) Bir konuda rapor yazabilme yeteneği kazandırmak 6) Bir konuda rapor yazabilme yeteneği kazandırmak 7) Araştırma yeteneği kazandırmak 8) Bir konuda rapor yazabilme yeteneği kazandırmak 9) Araştırma yeteneği kazandırmak 10) Araştırma yeteneği kazandırmak 11) Bir konuda rapor yazabilme yeteneği kazandırmak 12) Bir konuda rapor yazabilme yeteneği kazandırmak
Dersin Amacı Araştırma ve bilgi toplama yolu ile bir konuda rapor yazabilme yeteneğinin geliştirilmesiAraştırma ve bilgi toplama yolu ile bir konuda rapor yazabilme yeteneğinin geliştirilmesiAraştırma ve bilgi toplama yolu ile bir konuda rapor yazabilme yeteneğinin geliştirilmesiAraştırma ve bilgi toplama yolu ile bir konuda rapor yazabilme yeteneğinin geliştirilmesi
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
2 Araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama)
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
3 Veri toplama araçlarının genel özellikleri
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
4 Verilerin analizi ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
5 Makale, tez ve veri tabanlarına erişim
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
6 Araştırma modelleri ve türleri
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
7 Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
8 Nicel ve nitel araştırma desenleri
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
9 Nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
10 Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
11 Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
12 Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
13 Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
14 Eğitimde aksiyon (eylem) araştırması
  Ön Hazırlık: Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Toplumun din hizmeti ve din eğitimi ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve becerileri kazanır. 3
2 İslam dinini temel kaynaklarından araştırabilecek düzeyde Arapça bilgisine sahip olur. 3
3 Alanındaki bilimsel araştırmaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil (Batı dili) bilgisine sahip olur. 3
4 Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. 3
5 Toplumun dinî sosyal hizmet, dinî danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik farkındalık, mesleki bilgi ve beceri sahibi olur. 3
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve öğrenme süreçlerini programlama ve yönlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olur. 3
7 Teoloji ve din bilimleri alanındaki kavramları, düşünceleri, problemleri tanımlayabilme, bilimsel yöntemlerle araştırabilme, verileri sınıflandırma, değerlendirme, yorumlama ve analiz ederek bilimsel sonuçlara ulaşabilme becerisine sahip olur. 3
8 Aktüel dinî meselelere günümüz insanını tatmin edecek düzeyde çözüm üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olur. 3
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
10 Çeşitli boyutlarıyla din olgusu ve dinî hayata ilişkin konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; bilgi birikimini ve sorunların çözümüne ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisi kazanır. 3
11 Toplumumuzdaki mezhebî ve dinî farklılıklar karşısında birleştirici, uzlaştırıcı ve hoşgörü temelli bir tutuma sahip olur. 3
12 Günümüz dünyasında yaşanmakta olan dinler ve inanç sistemleri hakkında yeterli bilgi donanımına sahip olur. 3
13 İslam kültür ve medeniyeti hakkında diğer kültür ve medeniyetlerle mukayese edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olur. 3
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 2 2
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Materyal
Dökümanlar Bülbül, T. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 15, 53-31, Online, http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/398736680_5-BİLİMSEL YAYINLARDA ETİK.pdf . Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara. Metin, M. (Edt.) (2012). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları Ankara. Tabancalı, E. (2004). Bilimsel Yayınlarda Etik, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 225-237. Online, http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=45962_6113cf583dc2a80b441267d5f70b5813 Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Ödevler
Sınavlar 1 ara sınav ve 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)