Ders Adı Eğitimde Program Geliştirme
Ders Kodu İEG-633
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Prof Dr Saadettin ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları -
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
- -
Dersin İçeriği Program geliştirmenin temek kuramları, tasarımı, modelleri, program geliştirmenin planlanması, programların denenmesi, süreklilik kazanması ve bu alandaki yenilikleri içermektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Eğitim programı ve öğretimi alanındaki, program geliştirmeyle ilgili yeni yaklaşım ve gelişmeleri öğrencilere tanıtmaktır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Program geliştirmede temel kavramlar
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
3 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
4 Eğitim programı tasarımı ve modelleri
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
5 Program geliştirmenin planlanması
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
6 Program geliştirmenin planlanması
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
7 Vize sınavı yapılacak
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
8 Program tasarımı hazırlama
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
9 Programın denenmesi ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
10 Programın denenmesi ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
11 Programa süreklilik kazandırma
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
12 Programa süreklilik kazandırma
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
13 Program geliştirmede yeni yönelimler
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
14 Program geliştirmede yeni yönelimler
  Ön Hazırlık: Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Toplumun din hizmeti ve din eğitimi ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve becerileri kazanır. 3
2 İslam dinini temel kaynaklarından araştırabilecek düzeyde Arapça bilgisine sahip olur. 3
3 Alanındaki bilimsel araştırmaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil (Batı dili) bilgisine sahip olur. 3
4 Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. 3
5 Toplumun dinî sosyal hizmet, dinî danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik farkındalık, mesleki bilgi ve beceri sahibi olur. 3
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve öğrenme süreçlerini programlama ve yönlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olur. 4
7 Teoloji ve din bilimleri alanındaki kavramları, düşünceleri, problemleri tanımlayabilme, bilimsel yöntemlerle araştırabilme, verileri sınıflandırma, değerlendirme, yorumlama ve analiz ederek bilimsel sonuçlara ulaşabilme becerisine sahip olur. 4
8 Aktüel dinî meselelere günümüz insanını tatmin edecek düzeyde çözüm üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olur. 3
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
10 Çeşitli boyutlarıyla din olgusu ve dinî hayata ilişkin konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; bilgi birikimini ve sorunların çözümüne ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisi kazanır. 3
11 Toplumumuzdaki mezhebî ve dinî farklılıklar karşısında birleştirici, uzlaştırıcı ve hoşgörü temelli bir tutuma sahip olur. 3
12 Günümüz dünyasında yaşanmakta olan dinler ve inanç sistemleri hakkında yeterli bilgi donanımına sahip olur. 3
13 İslam kültür ve medeniyeti hakkında diğer kültür ve medeniyetlerle mukayese edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olur. 3
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
Diğer Kaynaklar Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
Materyal
Dökümanlar Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel, Pegem yayınları, Ankara, Eğitimde Program Geliştirme, Selahattin Ertürk,
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)