Ders Adı Kur'an Okuma ve Tecvid VI
Ders Kodu ILA-302
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Abdullah ERTUÇ Öğr. Gör. Rasih ERTÜRK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları Kur'an metnini tecvid kurallarına uygun yüzünden okuma. Namazlarda okunması mutad olan namaz dualarını ezberleme yeteneği. Kur'an'ın 376- 450 sayfalarını yüzünden okumuş, muayyen sureler (Âl-i İmran,1,2,3.sayfalar, Rahman ve Bakara, 285-286) ezberlemiş ve Türkçe anlamını öğrenmiş olur.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Yok -
Dersin İçeriği Kur'an metnini tecvid kurallarına uygun yüzünden okuma. Namazlarda okunması mutad olan namaz dualarını ezberleme yeteneği. Kur'an'ın 376- 450 sayfalarını yüzünden okumuş, muayyen sureler (Âl-i İmran,1,2,3.sayfalar, Rahman ve Bakara, 285-286) ezberlemiş ve Türkçe anlamını öğrenmiş olur.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Dersin program öğrenim çıktılarıyla ilişkisi konusunda belirlenen katkı düzeyinin gerçekleştirilmesi.
Dersin Amacı Kur'ân'ın tecvid kurallarına uygun olarak doğru okunması. Tecvid, mehâric-i hurûf bilgisi ve uygulamasını; Kur'ân'ın yüzünden okunmasını; dersin tanımı çerçevesinde sûrelerin ezberlenmesini ve Türkçe anlamlarının öğrenilmesini sağlamaktır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Yüzünden: 18. Cüzün 1-5 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Âl-i İmran, 1-6.
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
2 Yüzünden: 18. Cüzün 6-10 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Âl-i İmran, 7-9.
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
3 Yüzünden: 18. Cüzün 11-15 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Âl-i İmran, 10-13.
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
4 Yüzünden: 18. Cüzün 16-20 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Âl-i İmran, 14-15
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
5 Yüzünden: 19. Cüzün 1-5 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Âl-i İmran, 16-19
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
6 Yüzünden: 19. Cüzün 6-10 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Âl-i İmran, 20-22
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
7 Yüzünden: 19. Cüzün 11-15 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Rahman, 1-16.
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
8 Yüzünden: 19. Cüzün 16-20 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Rahman, 17-31
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
9 Yüzünden: 20. Cüzün 1-5 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Rahman, 32-40
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
10 Yüzünden: 20. Cüzün 6-10 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Rahman, 41-54
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
11 Yüzünden: 20. Cüzün 11-15 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Rahman, 55-67
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
12 Yüzünden: 20. Cüzün 16-20 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber:Rahman, 68-78.
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
13 Yüzünden: 21. Cüzün 1-5 sayfalarının yüzünden okunması. Ezber: Bakara 285-286.
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
14 Yüzünden 21. Cüzün 6-15 sayfalarının yüzünden okunması. Genel bir değerlendirme.
  Ön Hazırlık: Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Toplumun din hizmeti ve din eğitimi ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve becerileri kazanır. 5
2 İslam dinini temel kaynaklarından araştırabilecek düzeyde Arapça bilgisine sahip olur. 4
3 Alanındaki bilimsel araştırmaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil (Batı dili) bilgisine sahip olur. 3
4 Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. 4
5 Toplumun dinî sosyal hizmet, dinî danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik farkındalık, mesleki bilgi ve beceri sahibi olur. 5
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve öğrenme süreçlerini programlama ve yönlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olur. 4
7 Teoloji ve din bilimleri alanındaki kavramları, düşünceleri, problemleri tanımlayabilme, bilimsel yöntemlerle araştırabilme, verileri sınıflandırma, değerlendirme, yorumlama ve analiz ederek bilimsel sonuçlara ulaşabilme becerisine sahip olur. 3
8 Aktüel dinî meselelere günümüz insanını tatmin edecek düzeyde çözüm üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olur. 5
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
10 Çeşitli boyutlarıyla din olgusu ve dinî hayata ilişkin konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; bilgi birikimini ve sorunların çözümüne ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisi kazanır. 4
11 Toplumumuzdaki mezhebî ve dinî farklılıklar karşısında birleştirici, uzlaştırıcı ve hoşgörü temelli bir tutuma sahip olur. 3
12 Günümüz dünyasında yaşanmakta olan dinler ve inanç sistemleri hakkında yeterli bilgi donanımına sahip olur. 4
13 İslam kültür ve medeniyeti hakkında diğer kültür ve medeniyetlerle mukayese edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olur. 5
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 2 60
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 130    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Açıklamalı Örnekleriyle Tecvid.
Diğer Kaynaklar Prof. Dr İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraatı; Prof. Dr Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları; Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)