Ders Adı Müziğe Giriş I
Ders Kodu MUZ-103
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) Klasik Batı müziğinin temel bileşenleri, ses, ritm, ölçü, hız, tonalite, modalite, beşliler çemberi hakkında bilgi sahibi olmak. 2) Bona, solfej ve diktenin temel ilkelerini öğrenmek.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Solfej ve bona çalışmalarıyle destekleyerek müziğin temel teorik bileşenleri konusunda çalışmalar yapmak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Nota okuma (solfej) davranışlarını uygulayabilme. Çoksesli duyma ve çözümleme davranışlarını kazanabilme. Temel müzik kavramlarını ve kurallarını kavrayabilme.
Dersin Amacı Nota okuma ( solfej-bona ) ile çoksesli duyma, çözümleme alışkanlıklarının kazandırılması.
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Ses, sesin özellikleri, frekans bilgisi.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
2 Müzikte ritim, ölçü, ölçü vuruşları, nota süre değerleri.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
3 Müzikte hız ve hız terimleri bilgisi.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
4 Müzikte dizi ve tonalite kavramları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
5 Tonalite ve modalite kavramının karşılaştırılması.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
6 Tempare sistem ile micro tonal ses sistemlerinin açıklanması.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
7 2/4 ve 4/4 ölçülerde bona, solfej çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
8 Metronom değerlerine bağımlı kalarak nota okuma çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
9 Lavignac IA, LAZ , BONA kitaplarındaki ilgili solfej çalışmalarına başlangıç.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
10 Beşliler çemberi, diyezli ve bemollü tonların çalışılması
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
11 Aralık ( intervals ) konusu, uyumlu, uyumsuz aralık yapıları ile aralıkların çevrimleri.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
12 Aralık duyma çalışmaları ile ritimsel dikte çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
13 Do majör tonunda ezgi okuma,yazma çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
14 La minör tonunda ezgi okuma,yazma çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 142    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN,D.GOLDBERGER
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 arasınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)