Ders Adı Müziğe Giriş II
Ders Kodu MUZ-104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Nota okuma ( solfej-bona ) ile çoksesli duyma, çözümleme alışkanlıklarını kazanabilme. Temel Müzik kavramlarını ( ritim, ezgi, hız, gürlük, ölçü, dizi, tonalite, biçim, tür, örgü, doku, anlatım?yorum- stil) kavrayabilme. Sesin fiziksel boyutunda yer alan tını, frekans, modulation, pitch konularını somutlaştırabilme. Sol Majör, mi minör 3/4 , 6/8 lik üçerli ölçülerdeki ezgi okuyabilme. Sol Majör, mi minör 3/4 , 6/8 lik üçerli ölçülerdeki yazabilme.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Nota okuma ( solfej-bona ) ile çoksesli duyma, çözümleme alışkanlıklarının kazandırılmasına, Temel Müzik kavramlarının ( ritim, ezgi, hız, gürlük, ölçü, dizi, tonalite, biçim, tür, örgü, doku, anlatım?yorum- stil) kavratılması. Sesin fiziksel boyutunda yer alan tını, frekans, modulation, pitch konularının somutlaştırılması. Sol Majör, mi minör 3/4 , 6/8 lik üçerli ölçülerdeki ezgi okuma,yazma alışkanlıklarının kazandırılmasına yönelik çalışmalar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Nota okuma ( solfej-bona ) ile çoksesli duyma, çözümleme alışkanlıklarının kazandırılması. Temel Müzik kavramlarının ( ritim, ezgi, hız, gürlük, ölçü, dizi, tonalite, biçim, tür, örgü, doku, anlatım?yorum- stil) kavratılması. Sesin fiziksel boyutunda yer alan tını, frekans, modulation, pitch konularının somutlaştırılması. Sol Majör, mi minör 3/4 , 6/8 lik üçerli ölçülerdeki ezgi okuma,yazma alışkanlıklarının kazandırılması.
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Müzikte gürlük.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
2 Solfej kitaplarındaki ilgili solfejler üzerinde müzikalite çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
3 Sol majör tonalitesi ve bu tonla ilgili çalışmalar.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
4 Sol majör tonunda 3/4 lük ölçü yapısındaki dikte çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
5 3/4 lük ve 3/8 lik ölçülerdeki bona çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
6 Mi minör ( eolik, harmonic, melodic ) tonaliteleri üzerinde çalışmalar
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
7 Mi minör üçerli ölçüler ile ikişerli ölçülere yönelik solfej çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
8 Sol majör ile mi minör tonlarındaki dikte, deşifrasyon çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
9 Üçerli ölçüler ( 3/4. 3/8, 6/8 ) üzerine çalışmalar.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
10 Lavignac IA no:122 ritmsel, metronom, ezgisel ve müzakalite disiplinleri ile birarada piyano eşlikli okuma çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
11 LAZ solfej kitabında yer alan Sol Majör ve mi minör solfejlerin çalışılması.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
12 P.BONA kitabında yer alan nota okuma [üçerli ölçüler ( 3/4, 3/8, 6/8 )] çalışmalarının yapılması
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
13 Tonal yapı ile modal yapı arasındaki benzerlikler ile farklılıklar üzerine çalışmalar
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
14 Tonal yapı ile modal yapı arasındaki benzerlikler ile farklılıklar üzerine; karşılaştırmalı örnekler üzerindeki çalışmalar.
  Ön Hazırlık: Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 142    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Dannhauser-Des Solfeges Lavıgnac-IA, Albert LAVIGNAC Metodo Graduado De Solfeo – Lambert Alfonso ZAMACOIS. ( LAZ ) kitabı, P. BONA kitabı, Jazz Theory I, 5 th Edition, Hiroaki HONSHUKU Understanding Music Theory, P.ZEITLIN, D.GOLDBERGER
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 ara sınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)