Ders Adı Müzik Tarihi'ne Giriş I
Ders Kodu MUZ-105
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Ortaçağ, Rönesans ve barok dönemde müzik ve sosyal yapı ilişkisi hakkında bilgilenme Ortaçağ, Rönesans ve barok dönemde kullanılan çalgılar ve vokal ve çalgısal icra hakkında bilgilenme Ortaçağ, Rönesans ve barok dönemde müzik türleri hakkında bilgilenme
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Ortaçağ, Rönesans ve barok dönem müziği ile ilgili çalışmalar yapmak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı İlk dönemlerden barok dönemin sonuna kadar olan dönemde, müzik türleri, çalgılar, besteciler konusunda yapılacak çalışmalarla klasik batı müziğinin gelişme evreleri konusunda kalıcı öğrenme sağlama
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Avrupa’da Ortaçağ’da müzik, ilk nota yazıları ve ezgi tipleri,
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
2 Avrupa’da Gotikçağ’da müzik, önemli besteciler, örnek eser dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
3 Rönesans müziğinin özellikleri, önemli besteciler, örnek eser dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
4 Rönesans dönemi müziğindeki önemli besteciler, çalgıların gelişimi, önemli besteciler, örnek eser dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
5 Barok müzikte çalgıların gelişimi, Johann Sebastian Bach’ın hayatı ve bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
6 Barok dönem müziğinin özellikleri, çalgısal ve vokal türlerin gelişimi, Johann Sebastian Bach’ın bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
7 Barok müzikte çalgısal ve vokal türlerin gelişimi, Corelli’nin hayatı ve bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
8 Barok dönemde çalgısal ve vokal türlerin gelişimi, Corelli’nin bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
9 Barok dönemde çalgısal ve vokal türlerin gelişimi, Corelli’nin bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
10 Barok müzikte çalgısal ve vokal türlerin gelişimi, Monteverdi’nin hayatı ve bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
11 Barok müzikte çalgısal ve vokal türlerin gelişimi, Purcell’in hayatı ve bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
12 Barok müzikte çalgısal ve vokal türlerin gelişimi, Handel’in hayatı ve bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
13 Barok müzikte çalgısal ve vokal türlerin gelişimi, Vivaldi’nin hayatı ve bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
14 Barok müzikte çalgısal ve vokal türlerin gelişimi, Vivaldi’nin hayatı ve bazı eserlerinin (ya da bölümlerinin) dinlenmesi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 142    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
Materyal
Dökümanlar Dersle ilgili yazılı, işitsel, görsel ve görsel-işitsel kaynaklar.
Ödevler
Sınavlar 1 ARASINAV 1 FİNAL
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)