Ders Adı Piyano II
Ders Kodu MUZ-102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 1
Dersi Veren(ler) Doç.Dr.Yüksel PİRGON
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Çalgıyı belirli bir seviyede icra becerisi kazanmak Çalgı literatürü konusunda bilgi sahibi olmak Önemli icracılar konusunda bilgi sahibi olmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Temel teknik ve etüd çalışmalarının denetlenmesi, hataların giderilmesine yönelik çalışmalar, Literatür ve önemli icracılar hakkında bilgilendirme, Önemli icracıların, işitsel ve görsel-işitsel kaynaklardan izlenmesi, tartışılması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Çalgının işlevsel ve etkili bir şekilde icra edilmesi
Dersin Amacı Temel teknik ve etüd çalışmalarının denetlenmek, hataların giderilmesini sağlamak Literatür ve önemli icracılar hakkında bilgilendirmek
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Eserlerde karşılaşılan teknik zorlukları giderecek egzersizleri uygulama ve teknik alışkanlıkları geliştirme..
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
2 Eserlerde karşılaşılan teknik zorlukları giderecek egzersizleri uygulama ve teknik alışkanlıkları geliştirme..
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
3 Eserlerde karşılaşılan teknik zorlukları giderecek egzersizleri uygulama ve teknik alışkanlıkları geliştirme..
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
4 Verilen eserlerde el koordinasyonunu değişik sanatsal dönemlerin stil özelliklerine uygun yorumlama..
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
5 Verilen eserlerde el koordinasyonunu değişik sanatsal dönemlerin stil özelliklerine uygun yorumlama..
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
6 Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
7 Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme.
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
8 Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme.
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
9 Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme.
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
10 Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme. (Teknik, nüans, hız.koordinasyon ve pedal) Düzeye uygun deşifre çalışmalı yapma
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
11 Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme. (Teknik, nüans, hız.koordinasyon ve pedal) Düzeye uygun deşifre çalışmalı yapma
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
12 Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme. (Teknik, nüans, hız.koordinasyon ve pedal) Düzeye uygun deşifre çalışmalı yapma
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
13 Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme. (Teknik, nüans, hız.koordinasyon ve pedal) Düzeye uygun deşifre çalışmalı yapma .
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
14 Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme. (Teknik, nüans, hız.koordinasyon ve pedal) Düzeye uygun deşifre çalışmalı yapma
  Ön Hazırlık: Czerny Op. 599,Hanon 60 esercizi, Bach Küçük Prelüd ve Fügler; Sonatina Albüm; Schuman Gençlik Albümü; Çaykovski Gençlik Albümü, Gül Çimen - Nevhiz Ercan Piyano Albümü; Erdal Tuğcular
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 44    
Dersin Akts Kredisi 1    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Czerny op.599 / F. Beyer op.101 Suzuki Piyano Metodları / Clementi, Kuhlau, Beethoven, Mozart Piyano Sonatinleri albümleri / Muammer Sun, İlhan Baran piyano albümleri
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 ara sınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)