Ders Adı Antropoloji Kuramları
Ders Kodu MUZ-221
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Cenk CELASİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları antropolojinin tanımı ve diğer disiplinlerle ilişkileri konusunda bilgi sahibi olmak Farklı antropoloji teorileri konusunda bilgi sahibi olmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği antropolojinin tanımı ve diğer disiplinlerle ilişkileri konusunda bilgi sahibi olmak Farklı antropoloji teorileri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri antropolojinin tanımı ve diğer disiplinlerle ilişkileri konusunda bilgi sahibi olmak Farklı antropoloji teorileri konusunda bilgi vermek
Dersin Amacı Antropoloji ve antropolojik çalışma hakkındaki değişik teori ve fikirler hakkında genel bilgi birikimi sağlamak
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Antropolojinin tanımı ve diğer disiplinlerle ilişkisi
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
2 Evrimcilik
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
3 Boasçı gelenek
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
4 İşlevselcilik ve yapısal işlevselcilik
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
5 Maddeci değişim kuramları
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
6 Yeni-işlevselcilik
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
7 Yapısalcılık ve Levi-Strauss
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
8 Yapısalcılık ve Levi-Strauss
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
9 Marksist antropoloji
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
10 Etnobilim ve bilişsel antropoloji
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
11 Simgesel ve yorumlamacı antropoloji
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
12 Simgesel ve yorumlamacı antropoloji
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
13 Feminist antropoloji
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
14 Postmodern Antropoloji
  Ön Hazırlık: Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 2
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 2
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 2
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 2
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 1
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 3
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 1
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 1
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 1
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 2
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 5
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 4
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 1
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 1
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 1
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 arasınav 1 final sınavı
Materyal Diğer Özbudun, Sibel; Şafak, Balkı “Antropoloji , Kuram ve Kuramcılar”, Dipnot yayınları, Ankara, 2005.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)