Ders Adı Anaçalgı III
Ders Kodu MUZ-245
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç.Dr. Ömer TÜRKMENOĞLU, Doç.Dr. Yüksel PİRGON, Öğr.Gör. Mustafa ERHAN, Öğr.Gör. A. Levent YÜKSEL, Öğr.Gör. M.Ayça ÖNAL, Öğr. Gör. Çetin KORUK
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Çalgıyı belirli bir seviyede icra becerisi kazanmak Çalgı literatürü konusunda bilgi sahibi olmak Önemli icracılar konusunda bilgi sahibi olmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Etüd ve eser uygulamalarının gerçekleştirilmesi. Çalışmaların Yazılı, işitsel ve görsel işitsel kaynaklardan desteklenmesi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Çalgı icrasında teknik becerilerin geliştirilmesi, seçilmiş eser ve etüdlerin gerekli denetimlerin yapılarak en doğru şekilde uygulayabilme.
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Öğrenilen majör ve minör tonlarda dizi ? kadans ? etüt ? eser Temel yay teknikleri
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
2 Öğrenilen makamlarda dizi ? etüt ? eser İkinci konum-doğal durumda, La telinde, yayın tamamını kullanarak yapılan, bağlı (legato) çalma tekniğine ilişkin çalışmalar
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
3 Rönesans dönemi İkinci konum-doğal durumda La, Re, Sol ve Mi tellerinde, yayın tamamını kullanarak yapılan, bağlı (legato) çalma tekniğine ilişkin çalışmalar
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
4 Gitar çalmada hız ve hız değişimi İkinci konum-çeşitli durumlarda La, Re, Sol ve Mi tellerinde, yayın tamamını ve çeşitli bölümlerini kullanarak yapılan, bağlı (legato) çalma tekniğine ilişkin çalışmalar
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
5 Gitar çalmada gürlük ve gürlük değişimi İkinci konum-doğal durumda, La telinde, çeşitli yay bölümleri kullanılarak yapılan, bağsız (detache) yay tekniğine ilişkin çalışmalar
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
6 İkinci pozisyon İkinci konum-doğal durumda La, Re, Sol ve Mi tellerinde, çeşitli yay bölümleri kullanılarak yapılan, bağsız (detache) yay tekniğine ilişkin çalışmalar
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
7 Çift ses çalışmaları I İkinci konum-çeşitli durumlarda, La telinde, çeşitli yay bölümleri kullanılarak yapılan, bağsız (detache) yay tekniğine ilişkin çalışmalar
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
8 Üçüncü pozisyon İkinci konum-çeşitli durumlarda La, Re, Sol ve Mi tellerinde, çeşitli yay bölümleri kullanılarak yapılan, bağsız (detache) yay tekniğine ilişkin çalışmalar
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
9 Küçük bare İkinci konum-doğal durumda La, Re, Sol ve Mi tellerinde, yayın tamamını ve çeşitli bölümlerini kullanarak yapılan, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı çalışmalar
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
10 Çift ses çalışmaları II İkinci konum-çeşitli durumlarda La, Re, Sol ve Mi tellerinde, yayın tamamını ve çeşitli bölümlerini kullanarak yapılan, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı çalışmalar
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
11 Re majör dizi ? kadans ? etüt ? eser Kemanda dizi, etüt ve eser
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
12 Si minör dizi ? kadans ? etüt ? eser İkincikonumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı(legato) yay tekniğine dayalı dizi çalışmaları (sol majör, la hüseyni)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
13 Hicaz makamında dizi ? etüt ? eser İkinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi, etüt ve eser çalışmaları (sol majör, la hüseyni)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
14 Nikriz makamında dizi ? etüt ? eser İkinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi, etüt ve eser çalışmaları (re majör, mi hüseyni)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Çalgı ile ilgili metodlar ve seviyeye uygun eserleri içeren yazılı, işitsel ve görsel-işitsel kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 ara sınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)