Ders Adı Anaçalgı IV
Ders Kodu MUZ-246
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç.Dr. Ömer TÜRKMENOĞLU, Doç.Dr. Yüksel PİRGON, Öğr.Gör. Mustafa ERHAN, Öğr.Gör. A. Levent YÜKSEL, Öğr.Gör. M.Ayça ÖNAL, Öğr. Gör. Çetin KORUK
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Çalgıyı belirli bir seviyede icra becerisi kazanmak Çalgı literatürü konusunda bilgi sahibi olmak Önemli icracılar konusunda bilgi sahibi olmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
MUZ-245 *3 -
Dersin İçeriği Temel teknik ve etüd çalışmalarının denetlenmesi, hataların giderilmesine yönelik çalışmalar, Literatür ve önemli icracılar hakkında bilgilendirme, Önemli icracıların, işitsel ve görsel-işitsel kaynaklardan izlenmesi, tartışılması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Çalgının etkili ve işlevsel bir biçimde icra edilmesi
Dersin Amacı Temel teknik ve etüd çalışmalarının denetlenmek, hataların giderilmesini sağlamak Literatür ve önemli icracılar hakkında bilgilendirmek
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 İkinci pozisyon Kemanda dizi, etüt ve eser
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
2 Üçüncü pozisyon Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı(legato) yay tekniğine dayalı dizi çalışmaları (sol majör, la hüseyni)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
3 Küçük bare Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi, etüt ve eser çalışmaları (sol majör, la hüseyni)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
4 Çift ses çalışmaları III Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi çalışmaları (re majör, mi hüseyni)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
5 Re majör, Si minör dizi ? kadans ? etüt ? eser Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi, etüt ve eser çalışmaları (re majör, mi hüseyni)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
6 Hicaz, Nikriz makamlarında dizi ? etüt ? eser Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi çalışmaları (la majör, si hüseyni)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
7 Beşinci pozisyon Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi, etüt ve eser çalışmaları (la majör, si hüseyni)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
8 Çift ses çalışmaları IV Temel (birinci) ve ikincikonumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi çalışmaları (re minör)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
9 Büyük bare Temel (birinci) ve ikincikonumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi, etüt ve eser çalışmaları (re minör)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
10 Süslemeli çalma teknikleri (çarpma, mordan, grupetto, trill, glissando) Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi çalışmaları (mi minör)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
11 Barok dönem Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi, etüt ve eser çalışmaları (mi minör)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
12 Si bemol majör dizi ? kadans ? etüt ? eser Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi çalışmaları (la karciğar)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
13 Sol minör dizi ? kadans ? etüt ? eser Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi, etüt ve eser çalışmaları (la karciğar)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
14 Nihavend makamında dizi ? etüt ? eser Temel (birinci) ve ikinci konumda, yayın tamamı ve çeşitli bölümlerinde, bağlı (legato) ve bağsız (detache) yay tekniklerinin birlikte kullanıldığı dizi, etüt ve eser çalışmaları (sol majör, re majör, la majör; la hüseyni, mi hüseyni, si hüseyni; re minör, mi minör; la karciğar)
  Ön Hazırlık: La Escuela De La Guitarra, School ol Tarrega (P. Roch), Method for the guitar (F. Sor) AGSL için keman ders kitapları, O.Sevcik serileri, .Ö. Can keman eğitimi kitapları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 ara sınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)