Ders Adı Çalgı Sınıflandırma Sistemleri II
Ders Kodu MUZ-320
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) YRD. DOÇ. DR. CENK CELASİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Mandailingde grup sınıflandırması ve sosyal yapı arasındaki paralellikler. 1
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
2 Mandailingde grup sınıflandırması ve sosyal yapı arasındaki paralellikler.2
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
3 Mandailingde grup sınıflandırması ve sosyal yapı arasındaki paralellikler.3
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
4 Mandailingde grup sınıflandırması ve sosyal yapı arasındaki paralellikler.4
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
5 Mandailingde grup sınıflandırması ve sosyal yapı arasındaki paralellikler.5
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
6 Mandailingde grup sınıflandırması ve sosyal yapı arasındaki paralellikler.6
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
7 Mandailingde grup sınıflandırması ve sosyal yapı arasındaki paralellikler.7
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
8 Mandailingde grup sınıflandırması ve sosyal yapı arasındaki paralellikler.8
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
9 Bazı Batı Afrika sınıflandırmalarında çalgıların kişiselleştirilmesi1
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
10 Bazı Batı Afrika sınıflandırmalarında çalgıların kişiselleştirilmesi2
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
11 Bazı Batı Afrika sınıflandırmalarında çalgıların kişiselleştirilmesi3
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
12 Tarihsel bir çalışma düzlemi olarak olarak bir Fin-Karelian taksonomisi.1
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
13 Tarihsel bir çalışma düzlemi olarak olarak bir Fin-Karelian taksonomisi.2
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
14 Tarihsel bir çalışma düzlemi olarak olarak bir Fin-Karelian taksonomisi3
  Ön Hazırlık: Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 99    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Kartomi, Margaret J., On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, 1990 Sadie, Stanley (ed.)., The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2003.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)