Ders Adı Müzik Analizleri II
Ders Kodu MUZ-304
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) Klasik Dönem müziği eserlerini karşılaştırmalı olarak analiz etme becerisine sahip olmak. 2) Romantik Dönem müziği eserlerini karşılaştırmalı olarak analiz etme becerisine sahip olmak. 3) 20. y.y müziği eserlerini karşılaştırmalı olarak analiz etme becerisine sahip olmak.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Avrupa müziği periodlarının tarihsel olarak incelenmesi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Klasik dönem, romantik dönem ve 20. y.y. müzik eserlerinin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesi.
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Klasik dönemde çalgısal yapı, bu döneme ait konçertoların karşılaştırmalı analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
2 Klasik dönemde çalgısal yapı, bu döneme ait konçertoların karşılaştırmalı analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
3 Klasik dönemde çalgısal yapı, bu döneme ait konçertoların karşılaştırmalı analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
4 Klasik dönemde çalgısal yapı, bu döneme ait konçertoların karşılaştırmalı analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
5 Romantik dönemde piyano müziği bestecileri ve eserlerinin karşılaştırmalı analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
6 Romantik dönemde piyano müziği bestecileri ve eserlerinin karşılaştırmalı analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
7 Romantik dönemde piyano müziği bestecileri ve eserlerinin karşılaştırmalı analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
8 Romantik dönemde piyano müziği bestecileri ve eserlerinin karşılaştırmalı analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
9 Romantik dönem operalarının karşılaştırmalı analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
10 20. Yüzyıl müzik anlayışı, vokal ve çalgısal müzik
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
11 Arnold Schoenberg atonalite ve 12 ton sisteminin analizi
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
12 Anton Webern ve Alban Berg’in müzik anlayışlarının Schoenberg’in müzik anlayışı ile karşılaştırılması
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
13 John Cage, deneysel müzik bestecileri ve eserlerinin karşılaştırılması
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
14 John Cage, deneysel müzik bestecileri ve eserlerinin karşılaştırılması
  Ön Hazırlık: İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar İlyasoğlu , Evin, “ Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi”, Yapı Kredi Yayınları, 1995
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 arasınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)