Ders Adı Popüler Müzik Tarihi II
Ders Kodu MUZ-414
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Okt. M. Ruşen ÇOŞKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Blues, country, rock v.b. popüler müzik formlarının ortaya çıkışı, gelişimi, alt dalları ve günümüzdeki konumu hakkında bilgilenmek.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Popüler müzik tarihinin öne çıkan formları, sanatçıları dönemin siyasal gelişmerinden etkilenmeler ve önemli albümler.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Öğrencilerin genel müzik kültürünün geliştirilmesi.
Dersin Amacı İcracılar, müzik grupları ve kayıt-yeniden çalma teknolojileri açısından popüler müzik tarihinin çalışılması
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Kayıt ve yeniden çalma teknolojisindeki gelişimlerin örneklendirilerek kronolojik olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
2 Kayıt ve yeniden çalma teknolojisindeki gelişimlerin örneklendirilerek kronolojik olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
3 Kayıt ve yeniden çalma teknolojisindeki gelişimlerin örneklendirilerek kronolojik olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
4 Rock müzik, ortaya çıkışı
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
5 Rock müziğin alt dalları, icracılar, müzik grupları, müzik endüstrisi ve dinleyici bağlamındaki gelişimlerinin kronolojk olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
6 Rock müziğin alt dalları, icracılar, müzik grupları, müzik endüstrisi ve dinleyici bağlamındaki gelişimlerinin kronolojk olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
7 Rock müziğin alt dalları, icracılar, müzik grupları, müzik endüstrisi ve dinleyici bağlamındaki gelişimlerinin kronolojk olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
8 Caz müziği, alt dalları, icracılar, müzik grupları, müzik endüstrisi ve dinleyici bağlamındaki gelişimlerinin kronolojk olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
9 Caz müziği, alt dalları, icracılar, müzik grupları, müzik endüstrisi ve dinleyici bağlamındaki gelişimlerinin kronolojk olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
10 Caz müziği, alt dalları, icracılar, müzik grupları, müzik endüstrisi ve dinleyici bağlamındaki gelişimlerinin kronolojk olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
11 “World music” kavramı, ortaya çıkışı, gelişimi ve günümüzdeki konumunun ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
12 Kayıt ve yeniden çalma teknolojisindeki gelişimlerin kronolojik olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
13 Kayıt ve yeniden çalma teknolojisindeki gelişimlerin kronolojik olarak ele alınması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
14 Popüler müziğin günümüzdeki görünümlerinin örnekler üzerinden tartışılması
  Ön Hazırlık: Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 170    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Storey, John, “Popüler Kültür Çalışmaları”, Babil Yayınları,2000 Wicke Peter, Mozart`tan Madonna`ya "Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi", İstanbul, 2000
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 ara sınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)