Ders Adı Türk Popüler Müzik Tarihi
Ders Kodu MUZ-405
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Popüler, popüler kültür ve popüler müzik kavramları hakkında bilgi edinmek. Türkiye?deki popüler müziklerin gelişimi hakkında bilgi edinmek.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Popüler, popüler kültür, popüler müzik kavramları ve Türkiye?deki popüler müziklerin gelişimi hakkında çalışmalar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Popüler, popüler kültür, popüler müzik kavramları ve Türkiye?deki popüler müziklerin gelişimi hakkında bilgi biikimi sağlamak
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Kültür, popüler kavramları
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
2 Türkiye’de popüler müzik geleneği
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
3 Amerika’da popüler müziğin doğuşu ve pazarlanması
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
4 Türkiye’de popüler müziğin ortaya çıkışı
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
5 Halk müziği ve popüler müzik etkileşimi
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
6 Popüler müziğin Türkiye’de yayılma sebepleri
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
7 Popüler müziğin Türkiye’de yayılım araçları
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
8 Popüler müziğin Türkiye’deki ilk icracıları
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
9 Popüler müziği besleyen kaynaklar
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
10 Popüler müziği besleyen kaynaklar
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
11 Bir araç olarak popüler müzik
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
12 Bir araç olarak popüler müzik
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
13 Müzik-Pazar ilişkisi; Popüler müzik ve pop kültür
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
14 Müzik-Pazar ilişkisi; Popüler müzik ve pop kültür
  Ön Hazırlık: Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Dilmener,Naim “Hafif Türk Pop Müzik Tarihi”, Solmaz, Metin “Türkiye’ de Pop müzik”
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 ara sınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)