Ders Adı Araştırma Tasarımı ve Projelendirme II
Ders Kodu MUZ-424
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Dolaysız gözlem?in bileşenleri konusunda bilgi sahibi olmak Sistematik analizin ögeleri konusunda bilgi sahibi olmak. Matematiksel ve grafiksel teknikler konusunda bilgi sahibi olmak. Bilimsel araştırmaların raporlaştırılması konusunda bilgi sahibi olmak.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği bilimsel araştırmanın farklı aşama, teknik ve yöntemleri konusunda çalışmalar yapmak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Örneklem, görüşme, gözlem, sistematik analiz, deney, matematiksel teknikler ve grafikler, raporlaştırma konusunda bilgi birikimi sağlamak.
Dersin Amacı Örneklem, görüşme, gözlem, sistematik analiz, deney, matematiksel teknikler ve grafikler, raporlaştırma konusunda bilgi birikimi sağlamak.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Örneklem, örneklemin çıkarılması, örneklemin temsil yeteneği
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
2 Soru kağıdı hazırlama yöntemleri
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
3 Görüşmeler, genel ve özel olarak görüşme tekniği
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
4 Tutumların test edilmesi ve ölçülmesi
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
5 Katılanın gözlemi
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
6 Sistematik analiz ve ögeleri, araştırmanın kavramsal çerçevesi bilimsel araştırma düzeyleri
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
7 Sınıflandırmalar ve tipolojiler
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
8 Teoriler ve hipotezler
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
9 Deney, laboratuar koşullarında deney
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
10 Sahada yapılan deneyler
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
11 Karşılaştırmalı yöntem, benzer olgular üzerinde yapılan karşılaştırmalar, Matematiksel teknikler,
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
12 Raporlaştırma
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
13 Raporlaştırma
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
14 Raporlaştırma
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Duverger, Maurice “metodoloji açısından Sosyal Bilimlere Giriş” Bilgi Yayınevi,1999
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 170    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 arasınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)