Ders Adı Araştırma Tasarımı ve Projelendirme I
Ders Kodu MUZ-425
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Bilim, yöntem, teknik, bilimsel yöntem, araştırma, bilimsel araştırma, nitel, nicel araştırma, veri, veri toplama teknikleri, belge türleri, belge analizi konularında çalışmalar yapmak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Bilim, yöntem, teknik, bilimsel yöntem, araştırma, bilimsel araştırma, nitel, nicel araştırma, veri, veri toplama teknikleri, belge türleri, belge analizi konularında bilgi birikimi sağlamak
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Bilgi, bilgi türleri, felsefe, bilgi felsefesi kavramları, Bilginin kaynağı ve problem çözmenin pratik dayanakları
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
2 Bilim tanımı işlevleri anlama açıklama kontrol, bilimin türleri ve araştırma yöntembilimi temel nitelikleri bilimsel çalışma, Bilimin amacı ve temel özellikleri
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
3 Bilimin genel amaçları Bilimin özel amaçları Bilimin temel özellikleri
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
4 Yöntem, teknik kavramları Bilimsel yöntem, bilimsel yöntemin aşamaları, Bilimsel yöntem ve araştırma tekniği
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
5 Bilimsel yöntem Tanımı aşamaları Temel nitelikleri Dayandığı temel varsayımlar Diyalektik yöntem ile ilişkisi Bilimsel yöntemde ispat
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
6 Bilimsel yönteme ilişkin temel kavramlar Paradigma(örnek model) Değişken Kuram (teori) Bilimsel yasa Bilimsel yaklaşım Emik-etik yaklaşım
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
7 Araştırma Araştırma eğitimi Araştırma konusunun belirlenmesinde dikkat edilecek unsurlar Araştırmada amaç, problemin tanımlanması, değişken çeşitleri
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
8 Bilimsel araştırma Araştırma modeli Bilimsel araştırma modelleri ve bilimsel yöntemin (araştırmanın) aşamaları Araştırma süreç ve teknikleri, problem, amaç, hipotez, varsayım, projelendirme
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
9 Nitel ve nicel araştırma tanım farkları, nitel araştırmanın özellikleri, Evren ve örneklem (araştırma kümesi)
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
10 Örnekleme teknikleri
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
11 Veri, veri türleri, Bilgi veri toplama teknikleri
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
12 Belgeler, yazılı belgeler, kamusal arşivler ve resmi belgeler, basın, özel arşivler, dolaylı belgeler, edebi eserler, istatisikler,teknik belgeler, ikonografik ve fotografik belgeler, fonetik belgeler
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
13 Belgelerin analizinde yöntemler, klasik yöntemler, kantitatif yöntemler, içerik analizi teknikleri
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
14 Analitik çerçeve, kategoriler, form,değerlendirici kategoriler, kişilere ve aktörlere göre kategoriler, köken ve erek kategorileri, kategorilerin formüle edilmesi
  Ön Hazırlık: Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel sanat ilkelerini bilmek , anlamak ve müzik sanatına ve müzikbilimsel çalışmalara uyarlayabilmek. 0
2 Güncelleştirilmiş ders ve kaynaklardan yararlanarak müziğin icra ve teori yönleriyle ilgili pratikleri gerçekleştirebilmek. 0
3 Müzik sanatının farklı dönem ve kültürlerdeki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 0
4 Müzikbilimin amaçları, Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimi, disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. 0
5 Temel düzeyde bir çalgıyı icra edebilmek ve bu konuda kendini geliştirebilme becerisine sahip olmak. 0
6 Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzikbilimsel problemleri belirlemek, analiz etmek, çözümlemek ve raporlaştırmak amacıyla kullanabilmek. 0
7 Bilimsel toplantılarda müzikbilimsel çalışma raporlarını sözlü olarak sunabilmek, müzikbilimsel çalışmaları bilimsel yayınlarda yer alabilecek şekilde raporlaştırabilmek. 0
8 Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik solo müzik performans etkinlikleri gerçekleştirebilmek, grup müzik etkinliklerinde yer alabilmek. 0
9 Müzikbilim literatürünü takip ederek mesleki gelişimi sağlayabilmek ve bu kaynakları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile inceleyebilmek. 0
10 Müzikbilimsel projeler üretebilmek ve bu şekildeki projelerde sorumluluk alarak çözüm üretebilecek niteliklere sahip olmak. 0
11 Bilimsel ve sanatsal etik ve sorumluluklara sahip olmak. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde gerek sanatsal gerekse bilimsel açıdan kendini sürekli güncelleyebilmek. 0
13 Yabancı kaynakları inceleyebilmek ve yabancı sanatçı ve bilim insanlarıyla iletişim kurabilmek amacıyla en az bir yabancı dile hakim olmak. 0
14 Geçmişteki ve günümüzdeki müzikbilimsel ve müzik sanatı ile ilgili olan yaklaşımları ve çalışmaları karşılaştırmalı bir yöntemle irdeleyerek, kendi çalışmaları içerisine katabilmek. 0
15 Türk kültürü’nün müzik sanatı ve müzikbilimsel çalışmalarla olan bağlantılarını kurgulayabilmek. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 170    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Karasar Niyazi, ”Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009 Karasar Niyazi “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım ,2009
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1 arasınav 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)