Ders Adı Bitki Ressamlığı II
Ders Kodu CIN-230
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği "Bilimsel Bitki Resmi"; Çok zengin bir Floraya sahip olan Türkiye`de, bu güzelliklerin, doğru bir şekilde yalınlaştırılarak, gerçeklik duygusunu kaybetmeden gerek kişisel ve gerek bilimsel çalışmalarda kullanılmak üzere yapılan illüstrasyonlardır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Modern ve geleneksel bitki çizim ve boyama tekniklerini öğretmek.
Dersin Amacı "Bilimsel Bitki Resmi"; Çok zengin bir Floraya sahip olan Türkiye`de, bu güzelliklerin, doğru bir şekilde yalınlaştırılarak, gerçeklik duygusunu kaybetmeden gerek kişisel ve gerek bilimsel çalışmalarda kullanılmak üzere yapılan illüstrasyonlardır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Bitki çiziminin önemi ve uygulama alanlarının anlatımı, ? Malzeme tanıtımı ve kullanımı, ? Not tutma ve eskiz dosyası, ? Sayfa düzeni oluşturma, ? Çalışma alanı ve oturma biçimi, ? Objelerle karakalem serbest teknik çizim. ? Ölçü aletleri kullanılarak nasıl çizim yapılır? Ölçü aletleri ile obje çizimi.(Elma). ? Yaprak türleri çalışması yüzey olarak: parlak, Şekil olarak: eliptik (Pitos, Manolya). ? Yaprak türleri çalışması yüzey olarak: mat, Şekil olarak: parçalı (Defne, Düz Sarmaşık, Ceviz Yaprağı). ? Yaprak türleri çalışması yüzey olarak: tüylü, Şekil olarak: iğne yapraklı (Afrika menekşesi, çamgiller).
2 ? 3 farklı kök örneği: kazık kök, depo kök, saçak kök, ? Su ayarı ve boya kıvamı, ? Fırça bakımı, temizliği ve kullanım teknikleri, ? Eskiz çizimini kılavuz alarak, gölgelendirmeyi aydınger üzerinde yapmak, ? Aydınger eskizi ile çizimi orijinal kâğıda aktarma, ? Suluboya tekniği ile temel boyama. ? Bitkinin bütün parçaları ile (soğan-kök-kesit çalışmaları)kompozisyon çalışması. ? Rengin tanımı, ? Temel renk teorisi ve renk skalası, renk bilgisi (ana-ara-sıcak-soğuk renkler ve ışık gölge tonları…),renk karışımları,
3 Renk skalası hazırlanması ve çeşitli renk çalışmaları, ? Boyama teknikleri (sulandırma, tarama,) ? Işık ve gölgede kullanılan renkler, ? Boyamada 3 boyut verme ve derinlik kazandırma, ? Farklı bitki örneklerinde yeşil tonu monokrom olarak uygulamak (parlak yaprak) ? Eskiz defteri çalışmaları ( renk denemeleri ve notlar ile birlikte)
4 Canlı örnekten farklı yaprakların uygulama suluboya çalışmaları: DESENLİ YAPRAK. ? 4-5 yapraklı dalın, bağlantılarına dikkat ederek, suluboya uygulaması. ? Canlı örnekten farklı çiçeklerin uygulamalı suluboya çalışmaları (tek çiçek çalışmaları): HERCAİ MENEKŞE.
5 ? Canlı örnekten farklı çiçeklerin uygulamalı suluboya çalışmaları (tek çiçek çalışmaları): LALE. ? Canlı örnekten farklı çiçeklerin uygulamalı suluboya çalışmaları (tek çiçek çalışmaları): GÜL . ? Canlı örnekten farklı çiçeklerin uygulamalı suluboya çalışmaları (tek çiçek çalışmaları): GÜL.
6 Suluboya kök çalışması: KAZIK KÖK- havuç…
7 Canlı örnekten farklı çiçeklerin uygulamalı suluboya çalışmaları (tek çiçek çalışmaları): BEYAZ ÇİÇEK
8 Canlı örnekten farklı yaprakların uygulama suluboya çalışmaları: DESENLİ YAPRAK.
9 Boyamada 3 boyut verme ve derinlik kazandırma,
10 ? Suluboya tek renk ile ışık- gölge çalışması (monokrom).
11 ? Canlı örnekten farklı yaprakların uygulama suluboya çalışmaları: TÜYLÜ YAPRAK.
12 ? Canlı örnekten farklı yaprakların uygulama suluboya çalışmaları: PARLAK YAPRAK. ? Canlı örnekten farklı yaprakların uygulama suluboya çalışmaları: MAT YAPRAK.
13
14
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 0
2 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek. 0
3 Geleneksel sanatların uygulanma alanında yararlanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini, seramik, bisküvi gibi hammadde ve yarı mamül maddeleri tanımak, kullanabilmek 0
4 Geleneksel sanatlarda farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; renkleri tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; 0
5 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıklarını bilmek, kullanabilmek, farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçıları ve onların tekniklerini bilmek, 0
6 Her türlü teknik bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilecek beceriye sahip olmak, 0
7 Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. 0
8 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilmek, 0
9 Mesleki ve etik sorumluluğa, öğrenmeyi öğrenme becerisine sahip olmak, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek. 0
10 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye, eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmak. 0
11 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
12 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek. 0
13 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantısını kurabilmek. 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 162    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)