Ders Adı Tezhip Sanatında Halkari I
Ders Kodu CIN-309
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Tezhip sanatında kullanılan tığı ve durak gibi yardımcı elemanlar hakkında teorik ve uygulamalı bilgi verilecektir. Tezhip sanatında kullanılan dört teknikten ikisi teorik ve uygulamalı olarak öğretilecektir. Türk sanatında nakışhane ve ehl-i hiref hakkında bilgi verilecektir. Uygulamalı olarak düz kıt'a ve mail kıt'a tasarımı yaptırılacaktır.
Dersin Amacı Tezhip sanatında kullanılan halkâr ve çifttahrir teknikleri teorik olarak anlatılacaktır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Tezhip sanatında halkâr tekniği ve çeşitleri,
2 Tezhip sanatında halkâr tekniği ve çeşitleri,
3 Tezhip sanatında halkâr tekniği ve çeşitleri,
4 Tezhip sanatında halkâr tekniği ve çeşitleri,
5 Tezhip sanatında halkâr tekniği ve çeşitleri,
6 Uygulama: Düz kıta veya mail kıta tezhibi için desen hazırlama,
7 Uygulama: Düz kıta veya mail kıta tezhibi için desen hazırlama,
8 Uygulama: Düz kıta veya mail kıta tezhibi için desen hazırlama,
9 Uygulama: Düz kıta veya mail kıta tezhibi için desen hazırlama,
10 Uygulama: Düz kıta veya mail kıta tezhibi için desen hazırlama,
11 Uygulama: Düz kıta veya mail kıta tezhibi için desen hazırlama,
12 Uygulama: Düz kıta veya mail kıta tezhibi için desen hazırlama,
13 Uygulama: Düz kıta veya mail kıta tezhibi için desen hazırlama,
14 Uygulama: Düz kıta veya mail kıta tezhibi için desen hazırlama,
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 0
2 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek. 0
3 Geleneksel sanatların uygulanma alanında yararlanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini, seramik, bisküvi gibi hammadde ve yarı mamül maddeleri tanımak, kullanabilmek 0
4 Geleneksel sanatlarda farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; renkleri tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; 0
5 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıklarını bilmek, kullanabilmek, farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçıları ve onların tekniklerini bilmek, 0
6 Her türlü teknik bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilecek beceriye sahip olmak, 0
7 Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. 0
8 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilmek, 0
9 Mesleki ve etik sorumluluğa, öğrenmeyi öğrenme becerisine sahip olmak, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek. 0
10 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye, eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmak. 0
11 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
12 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek. 0
13 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantısını kurabilmek. 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 150    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Demiriz, Yıldız, Osmanlı Kitap Sanatında Doğal Çiçekler, İstanbul, 2005. Atasoy, Nurhan, Hasbahçe. Hat ve Tezhip Sanatı, (Kültür Bakanlığı), Ankara, 2009 Mesara, Gülbün ve Kazancıgil, Aykut, Ord. Prof. Dr. A. Süheyl Ünver Türk Süsleme Sanatları, İstanbul, 2010
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)