Ders Adı Hat Tasarımı
Ders Kodu CIN-407
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Adem SAKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1 Farklı tekniklerle eser hazırlayabilir 2 Ustaların eserlerinden faydalanabilir 3 Malzeme ve teknik kullanımına hakim olabilir. 4 Hat Sanatında; sayfa düzeni, satır, istif özelliklerini tanımlayabilir. 5 Geleneksel formlarda eser düzenleyebilir
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Hat Sanatında; Geleneksel formlara uygun eser hazırlama safhaları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Hat sanatının tanıtımı, tarihçesi ve uygulamalar yapılması
Dersin Amacı Hat Sanatında ; Sayfa düzeni, satır, istif/kompozisyon ve geleneksel formlarda uygulamalı bilgiler sunmak
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Hat sanatı ve yazı çeşitleri
2 Ekoller
3 Terminoloji
4 Malzeme ve teknik
5 Formlar
6 Satır çalışmaları
7 Sayfa düzeni
8 İstif
9 Eski ustaların eserleri
10 Tasarım kuralları
11 Eskiz
12 Yazı kalıbı
13 Levha uygulaması
14 Altın yazılar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 1
2 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek. 1
3 Geleneksel sanatların uygulanma alanında yararlanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini, seramik, bisküvi gibi hammadde ve yarı mamül maddeleri tanımak, kullanabilmek 1
4 Geleneksel sanatlarda farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; renkleri tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; 1
5 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıklarını bilmek, kullanabilmek, farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçıları ve onların tekniklerini bilmek, 1
6 Her türlü teknik bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilecek beceriye sahip olmak, 1
7 Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. 1
8 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilmek, 1
9 Mesleki ve etik sorumluluğa, öğrenmeyi öğrenme becerisine sahip olmak, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek. 1
10 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye, eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmak. 1
11 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
12 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek. 1
13 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantısını kurabilmek. 1
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 5 4 20
Sunum 0 0 0
Proje 3 4 12
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 66    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Hat sanatı ile ilgili yazılı kaynaklar; Uğur Derman,Kalem Güzeli 1-2; Hat ve Tezhip Sanatı, Ali Rıza Özcan, yazı için kullanılan kalem ve malzemeler, görseller.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar Hat sanatı ile ilgili Sayfa düzeni, satır, istif, kompozisyon ve geleneksel formlarda uygulama çalışmaları gerçekleştirilir.
Ödevler
Sınavlar 1 Vize - 1 Final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)