Ders Adı Bilgisayarlı Desen Tasarımı I
Ders Kodu CIN-415
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Ayşe TANRIVER CELASİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Corel-Draw çizim programının ikonlarını tanımak. Bu ikonları desen tasarımında kullanabilmek. Corel ile özgün tezhip tasarımı yapabilmek.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Bitkisel ve geometrik motifleri kullanarak yüzey şemaları hazırlamak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Coral-Draw programını kullanarak özgün tezhip tasarımı yapabilmek.
Dersin Amacı Bilgisayar ortamında Corel- Draw programını etkin bir şekilde kullanabilmek. Bu program ile özgün tezhip deseni tasarlayabilmek.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Bilgisayar ve Corel Draw programının tanıtımı.
2 İkonların tanıtımı
3 Corel Draw programı kullanarak motif çizimi.
4 Corel Draw programı kullanarak yaprak çizimi.
5 Çizgide renk kullanımı.
6 Corel Draw programında geometrik şekil çizimleri.
7 Dairenin eşit şekilde bölünmesi.
8 Ara sınav yapılacak
9 Dairenin eşit şekilde bölünmesinde kısayol uygulamaları.
10 Dairenin eşit şekilde bölünmesinde kısayol uygulamalarına devam.
11 Ara suyu desenlerinin corel draw programında çizimi.
12 Zencerek deseninin corel draw programında çizimi.
13 Anahtarlı Zencerek deseninin corel draw programında çizimi.
14 Anahtarlı Zencerek deseninin corel draw programında çizimine devam
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 0
2 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek. 0
3 Geleneksel sanatların uygulanma alanında yararlanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini, seramik, bisküvi gibi hammadde ve yarı mamül maddeleri tanımak, kullanabilmek 0
4 Geleneksel sanatlarda farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; renkleri tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; 0
5 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıklarını bilmek, kullanabilmek, farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçıları ve onların tekniklerini bilmek, 0
6 Her türlü teknik bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilecek beceriye sahip olmak, 0
7 Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. 0
8 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilmek, 0
9 Mesleki ve etik sorumluluğa, öğrenmeyi öğrenme becerisine sahip olmak, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek. 0
10 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye, eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmak. 0
11 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
12 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek. 0
13 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantısını kurabilmek. 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 1 10 10
Sunum 1 8 8
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 150    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu BROUG, Eric, "İslam Sanatında Geometrik Desenler", Klasik Yayınları, İstanbul, 2016. DEMİRİZ, Yıldız, "İslam sanatında geometrik süsleme : bir envanter denemesi, İstanbul, Lebib Yalkın Yay. 2000.
Diğer Kaynaklar BROUG, Eric, "İslam Sanatında Geometrik Desenler", Klasik Yayınları, İstanbul, 2016. DEMİRİZ, Yıldız, "İslam sanatında geometrik süsleme : bir envanter denemesi, İstanbul, Lebib Yalkın Yay. 2000.
Materyal
Dökümanlar BROUG, Eric, "İslam Sanatında Geometrik Desenler", Klasik Yayınları, İstanbul, 2016. DEMİRİZ, Yıldız, "İslam sanatında geometrik süsleme : bir envanter denemesi, İstanbul, Lebib Yalkın Yay. 2000.
Ödevler Ders içinde yapılan çalışmalar tamamlanır.
Sınavlar Uygulama sınavı yapılacaktır.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)