Ders Adı Temel Fotoğrafcılık
Ders Kodu ILT-108
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Temel fotoğrafçılığı öğrenir 2- Temel fotoğrafçılık kavramlarını öğrenir 3- Fotoğraf makinasını kullanmayı öğrenir 4- Haber fotoğrafçılığını öğrenir 5- Haber fotoğrafçılığı konusunda deneyim kazanır 6- Fotoğraf makinası arızalarını öğrenir 7- Fotoğraf çekim tekniklerini öğrenir 8- Fotoğraf makinası ile bilgisayar bağlantısını öğrenir 9- Fotoğrafçılık tarihini öğrenir 10- Fotoğraf arşivlemesini öğrenir
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Temel fotoğrafçılık, haber fotoğrafçılığı, fotoğrafçılıkla ilgili kavramlar, fotoğrafçılığın tarihi, fotoğrafçılık teknikleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri 1- Temel fotoğrafçılık bilgisi vermek 2- Haber fotoğrafçılığını öğretmek 3- Fotoğrafçılıkla ilgili vizyon kazandırmak
Dersin Amacı Fotoğrafçılığı ve fotoraf çekim tekniklerini öğretmek
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Fotoğrafçılık tarihi
2 Işık, görüntü ve fotoğraf makinesi
3 Kontrol sistemleri
4 Objektifler
5 Siyah-beyaz fotoğrafçılık
6 Renkli fotoğrafçılık
7 Aydınlatma
8 Filtreler
9 Görüntü estetiği
10 Sayısal ve dijital fotoğrafçılık
11 Fotoğraf çekiminde yardımcı malzemeler
12 Haber fotoğrafçılığı
13 Fotoğraf çekim teknikleri
14 Fotoğraf makinesi kullanımı ve arızaları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Gazetecilik temel kavram ve uygulamalarını bilir. 0
2 Kuramsal ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir. 0
3 Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde siyasal, ekonomik, kültürel ve toplumsal yapıların dinamiklerine ve bu dinamiklerin kavranmasına yönelik bilgiye sahip olur. 0
4 İçerisinde medyanın rol ve sorumluluklarının düzenlendiği anayasal, yasal ve uluslar arası yasal çerçeveyi bilir. 0
5 Gazetecilik mesleğini yürütebilmek için gerekli araç ve teknolojileri kullanabilir. 0
6 Bilişim teknolojilerini basın sektöründe kullanabilme kabiliyetine sahip olurlar. 0
7 Yaratıcı, yenilikçi ve anlaşılabilir bir şekilde alanıyla ilgili konularda yazılı, sözlü ve görsel anlatı biçimleriyle kendini ifade edebilir. 0
8 Sosyal bilimler, iletişim ve gazetecilik alanlarındaki gelişmeleri, yeni yaklaşımları, araştırma ve bilgileri takip ederek öğrenir ve bu yolla kendini geliştirebilir. 0
9 Basın işletmelerinin yapısı, özellikleri ve fonksiyonlarını bilir. 0
10 İletişimin, medyanın ve gazeteciliğin tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olur. 0
11 Gazeteciliğin geleneksel ve güncel pek çok farklı uzmanlık alanı için gerekli bilgi, deneyim ve donanıma sahip olur. 0
12 Bir haber sürecini başından sonuna tüm bileşenleri ve haberi oluşturan dinamikleriyle izler, yönetir, haberleştirir. 0
13 Gazetecilik mesleği için öncelikli olarak etkili iletişim ve sunum becerilerini geliştirir. 0
14 Gazetecilik mesleğinin ulusal ve evrensel değerleri çizgisinde haberi oluşturur, düzenler ve sunar. 0
15 Mesleğini yaparken toplum yararını, insanlık adına kazanılmış değerleri, estetik, etik değer ve normları savunur. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar 1- Kılıç, L., 'Fotoğtafa Başlarken' ISBN 975-298-006-6, Dost, 2005, Ankara, Türkiye. 2- Kelby, S., 'Dijital Fotoğrafçılığın El Kitabı' ISBN 978-975-988-7, Alfa, 2007, İstanbul, Türkiye. 3- Anadolu Ajansı, 'Muhabirin El Kitabı', 2007, Ankara, Türkiye
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)