Ders Adı Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar
Ders Kodu HAI-201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ümit ARKLAN
Dersin Yardımcıları Ar. Gör. N.Zafer KARTAL
Dersin Öğrenme Çıktıları Sektörü tanıma, Halkla ilişkiler uygulamalarını görme, Örnek Olayları analiz etme, Analiz yeteneği kazanma, Kuruluşların halkla ilişkilere nasıl baktığını gözlemleme,Ekip çalışması yapma.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Sektörleri tanıyalım. Markalar ve alışveriş merkezleri. Örnek olay analizi. Belediyeler, hastaneler. Örnek olay analizi. Kamu kuruluşları Örnek olay analizi Vize Sendikalar Örnek olay analizi Sivil toplum kuruluşları Örnek olay analizi Medya Örnek olay analizi Final
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Halkla ilişkilerde kullanılan temel etkinlikleri ve yöntemleri sınıflandırmak, bu etkinlikler hakkında öğrencilere bilgi vermek ve örnek olaylar üzerinden ya da konuklar aracılığıyla bu etkinlikleri incelemek.
Dersin Amacı Dersin amacı, kamu ve özel sektörün çeşitli alanlarında değişik örnek olay çalışmaları ile, öğrencilerin halkla ilişkiler fonksiyonunun organizasyonlardaki rolüne ve önemin daha iyi anlamalarını sağlamaktır. Buna ek olarak, halkla ilişkiler tekniklerini ve uygulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Sponsorluk
2 Lobicilik
3 Kurumsal sosyal sorumluluk
4 Sorun yönetimi
5 İtibar yönetimi
6 Risk yönetimi
7 Algı yönetimi
8 Ara sınav
9 Kriz yönetimi
10 Toplam kalite yönetimi
11 İlişki yönetimi
12 İmaj yönetimi
13 Etkinlik yönetimi
14 Söylenti yönetimi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 0
2 alkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 0
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ?nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 0
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 0
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 0
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 0
7 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 0
8 alkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu 1.Fidan, M. Ve Kalender, A. (2012). Halkla İlişkiler, Tablet Kitabevi, Konya. 2. Paksoy, A. Ç. (2005). Halkla İlişkiler Uygulamaları, Sabancı Yayınları, İstanbul. 3. Peltekoğlu, F.B. (2003). Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul. 4. Aydede, C. (2002). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler, Media Cat Yayınları, İstanbul. 5. Austin, Claire (1992). Successful Public Relations In a Week, Multiplex Techniques Ltd, St Mary Cray
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)