Ders Adı Algı Yönetimi
Ders Kodu HAI-208
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Yrd. Doç. Dr. ÖMER LÜTFİ ANTALYALI
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Algı yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak Kurumsal iletişimin alanlarından olan algı yönetimine ilişkin proje geliştirmek Algı yönetimi ile kurumsal iletişim alanlarında güncel verilere ulaşmak ve üretebilmek Ulusal ve uluslar arası uygulamaları incelemek
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Algı kavramı Algı yönetimi kavramı Algı yönetiminin kullanıldığı farklı alanlar Kurumsal iletişim Kurumsal iletişim ve algı yönetimi İmaj Kavramı İmaj yönetimi ve algı yönetimi Vize Lobicilik ve algı yönetimi Döngü yönetimi ve algı yönetimi Algı yönetiminde örnek olaylar Algı yönetiminde örnek olaylar Algı yönetiminde örnek olaylar Algı yönetiminde örnek olaylar Algı yönetiminde örnek olaylar Final
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Algı yönetimi, günümüzde kendisini birçok alanda gösteren, özellikle kurumlar açısından hem kurum içi hem de kurum dışı etkileşimlerinde önem taşıyan konulardan biridir. Kuruma ilişkin algının doğru bir biçimde yönetilebilmesi için algı kavramı, onunla ilişkili olan alt dallar ve kuruma özel olan çeşitli konular üzerinde durulmalıdır. Ders kapsamında söz konusu konular örneklerle ele alınmakta, öğrencilerin zihninde algı yönetiminin nasıl yürütülmesi gerektiğine ilişkin genel bir şema oluşturulmaya çalışılmaktadır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Algı kavramı
2 Algı yönetimi kavramı
3 Algı yönetiminin kullanıldığı farklı alanlar
4 Kurumsal iletişim
5 Kurumsal iletişim ve algı yönetimi
6 İmaj Kavramı ve İmaj yönetimi ve algı yönetimi
7 Vize
8 Lobicilik ve algı yönetimi
9 Döngü yönetimi ve algı yönetimi
10 Algı yönetiminde örnek olaylar
11 Algı yönetiminde örnek olaylar
12 Algı yönetiminde örnek olaylar
13 Algı yönetiminde örnek olaylar
14 Final
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 0
2 alkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 0
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ?nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 0
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 0
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 0
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 0
7 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 0
8 alkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Bilal Karabulut, Algı Yönetimi, Alfa Yayınları, 2014. Metin İnceoğlu, Tutum, Algı İletişim, Siyasal Kitabevi, 2011. Ümit Özdağ, Algı Yönetimi, Kripto Basın Yayın, 2015.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)