Ders Adı Reklamcılık
Ders Kodu HAI-211
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Yrd.Doç.Dr. Seyhan AKSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler, reklam işlevinin bütünleşik iletişim karması içinde önemini ve reklam sürecinin işleyişini kavrayabilecek.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Dersin tanıtımı Reklamcılığın gelişimi Reklamcılık ve pazarlama iletişimi ile ilişkisi Ürün konumlandırma ve pazar bölümlemesi Reklamcılığın tanımı ve temel kavramlar Reklam stratejileri Vize Hedef kitle analizi Medya planlama Reklam ajansları Reklamcılık ve etik Reklam süreçleri I Reklam süreçleri II
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Reklamın temel kavramlarını öğretmek.
Dersin Amacı reklamın amacı, tarihsel gelişimi, reklam türleri, hedef kitlesi, pazarlama, araştırma ve diğer disiplinler ile ilişkisi, reklam planı, strateji, bütçe ve programının hazırlaması, reklamcılık mesleğinin etik kuralları ve yasal yükümlülükleri konularında temel bilgiler vermek, işleyişini irdelemek.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Reklam nedir? Reklamın özellikleri nelerdir?
2 Reklamın dünyada ve Türkiye'de gelişimi
3 Reklam ortamı olarak gazete ve dergi
4 Reklam ortamı olarak televizyon ve radyo
5 Bir reklam ortamı olarak internet
6 Bir reklam ortamı olarak sinema, transit reklamlar ve satış yeri uygulamaları
7 Vize
8 Reklamın işleyiş süreci
9 Reklam kampanyası planlama süreci
10 Reklam ve hedef kitle
11 Medya planlama
12 Reklamcılıkta yeni eğilimler
13 Reklamcılık ve ilgili kurumlar
14 Final
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 0
2 alkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 0
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ?nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 0
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 0
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 0
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 0
7 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 0
8 alkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 60
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 92    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Müge ELDEN, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2016.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)