Ders Adı Konuşma Eğitimi
Ders Kodu HAI-232
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Okt. neşe Okur
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Etkili konuşma yöntemlerinin öğrenilmesi Diksiyonu düzeltmeye yönelik teorik ve pratik bilgilerin öğrenilmesi Güzel konuşma eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi Sesi ve soluğu denetim altına alma çalışmaları, doğru nefes alma çalışmaları ve diyaframın kullanılmasının öğrenilmesi. Seslerin telaffuzları. Konuşmada kaynaşma, düşme , aşınma ve benzeşmenin öğrenilmesi. Vurgu ve tonlamanın öğrenilmesi
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Konuşma Nedir?,Konuşma Eyleminin Ana Öğeleri Nelerdir? Etkili Konuşma Nedir?,Etkili Konuşma Yöntemleri. Konuşmayı etkileyen etmenler nelerdir? Neden İstanbul Türkçesi öğreniyoruz? Güzel konuşma eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi (Diksiyon, Boğumlama, Telaffuz, Fonetik, Vurgu, Tonlama vb.) Bozuk diksiyonun nedenleri. Sesi ve soluğu denetim altına alma çalışmaları, doğru nefes alma çalışmaları ve diyaframın kullanılmasının öğrenilmesi. Konuşmada duraklama yapılacak yerlerin öğrenilmesi, konuşmada akıcılık nasıl sağlanır?, ulamanın öğrenilmesi. Yumuşak g sesinin ve şapka işaretinin kullanımı Vize Vurgu ve tonlamanın öğrenilmesi Vurgu ve tonlama alıştırmaları Seslerin telaffuzları. Konuşmada kaynaşma, düşme , aşınma ve benzeşmenin öğrenilmesi. Diftong nedir? Diftonglar nasıl söylenmelidir? Okuma alıştırmaları, hız tartım kusurlarını giderme çalışmaları.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Öğrencilerin mesleki yaşantılarında güzel konuşmalarını sağlamak. İstanbul Türkçesini benimseyerek Kitle İletişim Araçlarında etkili biçimde kullanmalarını sağlamak.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Konuşma Nedir?,Konuşma Eyleminin Ana Öğeleri Nelerdir?
2 Etkili Konuşma Nedir?,Etkili Konuşma Yöntemleri. Konuşmayı etkileyen etmenler nelerdir?
3 Neden İstanbul Türkçesi öğreniyoruz?
4 Güzel konuşma eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi (Diksiyon, Boğumlama, Telaffuz, Fonetik, Vurgu, Tonlama vb.)
5 Bozuk diksiyonun nedenleri.
6 Sesi ve soluğu denetim altına alma çalışmaları, doğru nefes alma çalışmaları ve diyaframın kullanılmasının öğrenilmesi.
7 Konuşmada duraklama yapılacak yerlerin öğrenilmesi, konuşmada akıcılık nasıl sağlanır?, ulamanın öğrenilmesi.
8 Yumuşak g sesinin ve şapka işaretinin kullanımı
9 Vize
10 Vurgu ve tonlamanın öğrenilmesi ve Vurgu ve tonlama alıştırmaları
11 Seslerin telaffuzları. Konuşmada kaynaşma, düşme , aşınma ve benzeşmenin öğrenilmesi.
12 Diftong nedir? Diftonglar nasıl söylenmelidir?
13 Okuma alıştırmaları, hız tartım kusurlarını giderme çalışmaları.
14 Final
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Taşer, Suat. Konuşma Eğitimi, İstanbul, 2009. Giray, Ülkü. Türkçeyi Güzel Konuşma ve Okuma Kılavuzu, İstanbul, 2005.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)