Ders Adı Radyo ve Televizyon Reklamcılığı
Ders Kodu HAI-325
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Yrd.Doç.Dr. Şefika Özdemir
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu ders ile öğrenci; reklam filmi çekmek ile ilgili yeterlikleri kazanma Reklam filmi tasarlamak Reklam filmi çekimini gerçekleştirmek. Reklam türlerini tanımlayabilme Yeni teknolojileri kullanarak televizyon reklamları hazırlayabilme Yaratıcı reklam tekniklerini uygulayabilme
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği TV reklam türleri,reklam metin yazimi, Tv reklamlarinda anlatim bicimleri ve yapım yaklaşımları,radyo reklam türleri, yaratici radyo metni yazımı
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Dünyada ve Türkiye de reklamcilik sektörü hakkında bilgi vermek Yaratici reklam stratejilerini ve TV reklam anlatim bicimlerini öğrenme
Dersin Amacı Öğrencilere Televizyon reklamcılığı hakkında genel bilgiler vermek, bu konuda yaratıcı projeler ortaya koymaya çalışmak ve ülkemiz reklam sektörünü tanımak.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Dünyada ve Türkiye'de Televizyon Reklamcılığını Tarihi
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
2 Televizyon reklamcılığı kavramı ve kapsamı
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
3 Televizyon reklamlarında yapım yaklaşımları
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
4 Televizyon reklamlarında anlatım biçimleri
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
5 Televizyon Reklam filmi yaratım süreci
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
6 Televizyon reklam metin inceleme
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
7 Televizyon reklam metni yazma uygulaması
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
8 Yaratıcılık ve reklam ilişkisi
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
9 Televizyon reklam çekimi ve kurgusu yapmak
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
10 radyo reklamcılığı tanım ve kapsamı
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
11 radyo yayınlarında reklam türleri
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
12 radyo reklamlarında yaratıcı süreç
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
13 Radyo reklam metin yazımı
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
14 Öğrenci proje sunumlarının değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, Ayşın Ören ALPTEKİNOĞLU, Kül Sanat Yayıncılık,Ekim 2004 Yeni İkonalar - Televizyon Reklam Sanatı,Paul Rutherford,Yapı Kredi Yayınları,Ekim 2000 Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 0
2 alkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 0
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ?nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 0
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 0
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 0
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 0
7 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 0
8 alkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 10
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 92    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar Ders konularina ait sunumlar
Ödevler Verilen briefler dogrultusunda örnek reklam metni yazimi
Sınavlar yazili sinav
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)