Ders Adı Marka İletişimi
Ders Kodu HAI-329
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Yrd.Doç.Dr.Şefika Özdemir
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrencilerin marka yönetimini unsurlarını öğrenerek iletişim sürecinde doğru araçları seçmeleri ve stratejileri oluşturmalarını sağlamak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Marka kavramı, marka farkındalığı, marka sadakati, marka çağrışımları, marka konumlandırma,marka iletişim araçları, sosyal medyada marka iletişimi,marka iletişiminde mobil uygulamalar
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Markalama stratejilerini öğrenme ve marka oluşturma Marka değeri ve iletişim sürecinde rolünü anlama Marka iletişiminde konumlandırma stratejilerini öğrenme Marka iletişim araçlarını tanıma
Dersin Amacı Marka iletişimine ilişkin temel kavramların ve konuların marka yonetim süreci ile bağlantili olarak öğrencilere sunulması, marka iletişim araçlarının ve kampanya süreçlerinde bu araçların secim kararlarının verilmesi
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Marka tanımı ve kapsamı
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul. Dağıtım.
2 Marka iletişiminde marka farkındalığı
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
3 Marka iletişiminde marka sadakatı
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
4 Marka iletişiminde marka çağrışımları
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
5 Marka Konumlandırma stratejileri
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
6 Markalama Stratejileri
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
7 Vize
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
8 Marka İsim Stratejileri
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
9 Marka İletişiminde Marka Değerinin Rolü
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
10 Marka İletişim Araçları
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
11 Marka İletişim Araçları- Sponsorluk
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
12 Marka İletişim Araçları- Advergame
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
13 Marka İletişim Araçları-Sosyal Medya
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
14 Marka İletişim Araçları-Mobil Uygulamalar
  Ön Hazırlık: Keller, K.L, Brand Management, 2. baskı, Prentice Hall Batı, Uğur (2015),Marka Yönetimi, Alfa Yayınları Tosun,Nurdan Babür(2010), İletişim Temelli Marka Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 0
2 alkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 0
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ?nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 0
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 0
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 0
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 0
7 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 0
8 alkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 20
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 92    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Ders sunumları
Diğer Kaynaklar Yedi Adımda Markalaşma, Altay Ayhan (2014), Sistem Yayıncılık. Görsel Çekiç,Laura Ries (2013),çev. Dilan Sarıoğlu, Mediacat Yayınları. Marka Makaleler
Materyal
Dökümanlar
Ödevler Marka İletişim Araçlarının araştırılması Marka İsmi oluşturma Marka Kimliğinin marka iletişim sürecinde önemi
Sınavlar Vize- Final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)