Ders Adı Profesyonel Halkla İlişkiler ve Tanıtım Araştırmaları II
Ders Kodu HAI-402
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 8
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ümit ARKLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1-Bir reklam ve tanıtım kampanyasının nasıl yapılacağı hakkında pratiğe yönelik fikir ve yürütme becerisi 2-Grup çalışmalarından ötürü ekip çalışması bilinci 3-Sorumluluk bilinci 4-Kampanya hazırlanmasında pratiğe yönelik tasarım kabiliyeti 5-Kurum analizi; SWOT, PEST, rekâbet, risk analizlerini yapabilme kabiliyeti 6-Mesaj stratejisi, iletişim stratejisi ve kreatif strateji ortaya koyabilme
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Dersin tanımı Belirlenen bir konu kapsamında veya hazırlanan bir brief kapsamında reklam ve tanıtım kampanyası projesi hazırlamak bu dersin tanımını oluşturmaktadır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Dersin genel hedefi, halkla ilişkiler uygulamaları hakkında betimleyici ve derin düzeyde bilgi birikimi sağlamaktır. Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarına ilişkin teorik tartışmalarla sağlanan temel üzerine oturtulmaya çalışılan derste, mevcut durum profosyonele uygulanmaya çalışılır.
Dersin Amacı Dersin amacı Öğrencilerin pratikte yer alan reklam ve tanıtım uygulamalarına hazırlanmaları ve bir kampanya projesi çerçevesinde tecrübe edinmeleri temel amaçtır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Proje kategorisi ve konusu; belirlenen konu doğrultusunda sorun / fırsat analizi
2 Araştırma (Kurum analizi; SWOT, PEST, Pazar, rekabet, risk analizleri; medyadaki durum; daha önce yapılmış olan iletişim çalışmaları; rakiplerin yapmış olduğu iletişim çalışmaları; konu ile alakalı ikincil veri araştırması)
3 Araştırma (Konu ile alakalı birincil veri araştırması; araştırma tekniği; araştırmanın analizi; mevcut durum tespiti)
4 Planlama (Hedeflerin ve amaçların belirlenmesi; konumlandırma; hedef kitlenin analizi ve hedef kitle iç görüsü)
5 Planlama (Mesaj stratejisi; iletişim stratejisi; kreatif strateji; proje takvimi; bütçe)
6 Uygulama (Medya planı)
7 Ölçme ve değerlendirme (Hedef kitledeki algıyı ve medyadaki yansımaları hangi araç ve tekniklerin kullanılarak ölçüleceğinin muhteviyatını barındıran bir ölçme ve değerlendirme planı)
8 VİZE SINAVI
9 Metin hazırlama (Proje özeti, reklam metinleri, senaryo vs projede yer alan yazılı diğer materyaller)
10 Metin hazırlama (Proje özeti, reklam metinleri, senaryo vs projede yer alan yazılı diğer materyaller)
11 Tasarım (Uyguluma aşamasında belirtilen unsurlara ait görseller)
12 Tasarım (Uyguluma aşamasında belirtilen unsurlara ait görseller)
13 Tasarım (Uyguluma aşamasında belirtilen unsurlara ait görseller)
14 Tasarım (Proje kitapçığı)
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Kampanya Planlaması (Advertising Campaign Planning); Jim AVERY; Reklamcılık Vakfı Yayınları; 2005
Diğer Kaynaklar Kavram ve Kuramlarıyla Reklam; Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınevi; 2010 Reklam ve Medya Planlaması; Gülbuğ EROL Beta Yayınevi; 2007 Reklam Yazarlığı; Müge ELDEN; İletişim Yayınevi; 2011
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)