Ders Adı Müşteri İlişkiler Yönetimi
Ders Kodu HAI-415
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Yrd. Doç. Dr. Şefika ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Müşteri İlişkileri Yönetimini kuramsal manada öğrenmek Müşteri ilişkileri konusunda beceri edinmek Kurumsal bakışı kazandırmak Tüketici bilinçlenmesi sağlamak Tüketici kurum ilişkisini irdelemek Müşterinin kurum için değerinin göstermek
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Geleneksel Anlayıştan Müşteri Odaklı Anlayışa Geçiş Müşteri İlişkileri Yönetimi Nedir Müşteri İlişkileri Yönetimiyle İlgili Kavramlar Müşteri İlişkileri Yönetimiyle İlgili Kavramlar Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreci Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri Vize Sınavı MÜŞTERİ TATMİNİ MÜŞTER SADAKATİ MÜŞTERİ DEĞERİ MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SÜRECİNDE İLETİŞİM MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Müşteri İlişki Yönetimi Teknolojisi Final Sınavı
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Müşteri ilişkileri yönetimi programlarının işletmeler için nasıl bir model oluşturduğunu idrak etmek.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Geleneksel Anlayıştan Müşteri Odaklı Anlayışa Geçiş
2 Geleneksel Anlayıştan Müşteri Odaklı Anlayışa Geçiş
3 Müşteri İlişkileri Yönetimi Nedir
4 Müşteri İlişkileri Yönetimiyle İlgili Kavramlar
5 Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreci
6 Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri
7 Vize Sınavı
8 MÜŞTERİ TATMİNİ
9 MÜŞTER SADAKATİ
10 MÜŞTERİ DEĞERİ
11 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SÜRECİNDE İLETİŞİM
12 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
13 Müşteri İlişki Yönetimi Teknolojisi
14 Final Sınavı
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 0
2 alkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 0
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ?nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 0
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 0
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 0
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 0
7 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 0
8 alkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Yavuz Odabaşı, Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2010 -Müşteri İlişkileri Yönetimine ilişkin makaleler ve vakalar
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)