Ders Adı İletişim ve İnsan İlişkileri
Ders Kodu HAI-801
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Yrd. Doç. Dr. Ahmet Sait ÖZKUL
Dersin Yardımcıları Ar. Gör. Şakir GÜLER
Dersin Öğrenme Çıktıları Kişiler arası iletişim ve iletişim çatışmalarını açıklayabilirKişiler arası iletişim ve iletişim çatışmalarını açıklayabilir. Kişiler arası iletişimde etkin dinleme becerisini kullanabilir. Kişiler arası iletişimde empati becerisini kullanabilir. Kişilerarası iletişimde ben dilini kullanabilir. Kişilerarası iletişimde cinsiyet rollerinin önemini bilir. Kişilerarası ilişkilerinde ailenin, bireysel farklılıkların ve kültürün etkisini açıklayabilir.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Kişilerarası İlişkilerin Tanımı ve Sınıflandırılması Yakın İlişkiler, Özel Olan ve Olmayan İlişkiler Kişilerarası İlişkilerle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler) Kişilerarası İlişkilerle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar (sosyal psikolojik yaklaşımlar, bilişsel kuramlar) Gelişimsel Süreç Olarak Kişilerarası İlişkiler Gelişimsel Süreç Olarak Kişilerarası İlişkiler Kişilerarası İlişkilerde Etkili Olan Faktörler Ara sınav Cinsiyet, Cinsiyet Rolleri ve Kişilerarası İlişkiler Kişilerarası İlişkilerde Kendini Uyarlama ve Kendini Açma Bağlılık ve Bağlanma Bağlılık ve Güç Anlatım, İletişim Etkili İletişim Becerileri ve İletişim Hataları Etkili İletişim Becerileri ve İletişim Hataları Kişilerarası Problemler ve Çatışma
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Ders kuruluşlar nasıl işledikleri ve neden var oldukları ile ilgili olmaktadır. Derse katılanlara, kuruluşları ve yönetimin temellerini tanıtmak ve kurumları oluşturan dinamikleri aktarmak amaçlanmaktadır. Yönetimle ilgili temel kavramları, yönetim ve organizasyon kuramları, yönetim işlevleri, yönetimde karar verme, güç ve etkileme ve liderlik gibi birçok farklı konular ders içerinde aktarılmaktadır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Kişilerarası İlişkilerin Tanımı ve Sınıflandırılması
2 Yakın İlişkiler, Özel Olan ve Olmayan İlişkiler
3 Kişilerarası İlişkilerle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler)
4 Kişilerarası İlişkilerle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar (sosyal psikolojik yaklaşımlar, bilişsel kuramlar)
5 Gelişimsel Süreç Olarak Kişilerarası İlişkiler
6 Gelişimsel Süreç Olarak Kişilerarası İlişkiler
7 Kişilerarası İlişkilerde Etkili Olan Faktörler
8 Ara sınav
9 Cinsiyet, Cinsiyet Rolleri ve Kişilerarası İlişkiler
10 Kişilerarası İlişkilerde Kendini Uyarlama ve Kendini Açma
11 Bağlılık ve Bağlanma
12 Bağlılık ve Güç Anlatım,
13 İletişim, Etkili İletişim Becerileri ve İletişim Hataları
14 Kişilerarası Problemler ve Çatışma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 0
2 alkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 0
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ?nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 0
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 0
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 0
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 0
7 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 0
8 alkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)