Ders Adı Grafik ve Animasyon
Ders Kodu RTS-215
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1- Vektörel ve pixel tabanlı görüntü işleme, kompozisyon düzenler. 2- Görsel kompozisyon, Tipografi çalışma oluşturma, illüstrasyon uygular. 3- Temel tasarım programlarının kullanımı, birbiri ile bağlantılı çalışma ve çalışma presipleri konularını karşılaştırır. 4- Taslak aşamasından üretim aşamasına kadar grafik tasarım konusunda proje sonuçlandırır.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Bilgisayarda grafik uygulamaları, vektör tabanlı ve piksel tabanlı grafik uygulama alanları karşılaştırması ve birbirine bütünleşmiş şekilde çalışma prensipleri, çizim ve boyama programları, grafik işlemede kullanılan uygulama yazılımları, iş grafikleri, fotoğraf işleme programları, animasyon oluşturma yazılımları anlatılacaktır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Bu ders, öğrencilerin grafik tasarımın temel ilkelerini öğrenmeleri ve etkileyici görsel eserler yapabilmelerini hedeflemektedir.
Dersin Amacı Grafik uygulamaları için gerekli temel bilgilerin verilmesi yanında, grafik tasarım aracı olarak bilgisayar grafikleri ve temel yapıtaşları üzerinde durulacaktır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Nokta, çizgi, doku, perspektif ve diğer temel grafik kavramları, tasarım elamanları ve renk uyumu
2 Vektör grafik ve piksel tabanlı grafik programları hakkında temel bilgi, baskı çeşitleri, yöntemleri
3 Yazı-Tipografi, grafik sanatı ve temel uygulama alanları RGB/CMYK
4 Photoshop ve Freehand programları hakkında temel bilgi
5 Menü komutları, araç komutları, çizim özellikleri, 2D ve 3D programlar
6 Renk seçimleri, boyut ve plan özellikleri, grafik ve tablo çizimleri
7 Diğer programlarla alış-veriş, filtreler, sayfa düzeni, GRID, cetveller
8 Resim, fotoğraf ve yazının birlikte kullanımıyla tasarımlar oluşturulması, estetik ve kompozisyon oluşturma
9 Vektörel tabanlı tasarımlar. DPI/EXPORT/PDF
10 Kurumsal kimlik çalışmaları, afiş tasarımı, video için grafik, "save for web"
11 Basın ilanları tasarımı, kitap kapağı tasarımı, DVD menüsü hazırlama
12 Takvim tasarımı, ambalaj tasarımı, Out-door (dış mekan) tasarımları
13 Örnek projeler üzerinden grafik, animasyon ve web uygulamaları, etkileşimli uygulamalar.
14 Değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişim/medya alanına ilişkin temel kavramsallaştırmaları açıklar. 0
2 İletişim/medya alanına dair temel kuramları toplumsal olay ve olguların analizinde kullanır. 0
3 Sinema filmlerini çeşitli bakış açılarıyla anlamlandırarak filmlerin kodlarını çözümler. 0
4 Radyo ve televizyon metinlerini farklı kuramsal perspektiflerden hareketle okur. 0
5 Medya alanına ilişkin olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır. 0
6 Yeni iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır. 0
7 Radyo ve Televizyon programı tasarlama, araştırma ve uygulama süreçlerini bilir ve uygular. 0
8 Film senaryosu yazar, film çeker ve yönetir. 0
9 Ekip çalışmasını öğrenerek radyo-televizyon ve sinema uygulamalarında iş bölümü içerisinde sorumluluk alır. 0
10 İletişim kurma, tutma ve sürdürme becerilerine sahiptir. 0
11 Ses ve video üretim teknolojilerini yetkin bir şekilde kullanır. 0
12 İletişim/medya alanına dair etik ilke ve sorumlulukları bilir. 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 3 35 105
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 105    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)