Ders Adı Medya Okuryazarlığı
Ders Kodu GZT-219
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Medya okuryazarlığı alanındaki kuramcıları bilir Medya okuryazarlığının bilinçli medya izleri yaratmadaki önemini kavrar Medyanın yapısını yakından tanır Medya-iktidar ilişkisini öğrenir Medyada manipülasyon, propaganda ve dezenformasyonun niçin yapıldığını bilir Medyanın yapısına ilişkin farkındalık geliştirir Türkiye'nin medya okuryazarlığı alanında geldiği noktayı öğrenir
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Dersin amacı, medyanın yapısını, işleyiş ve işlevlerini bilen, gerçek ve kurgunun ayrıma varan, medya ürünlerine karşı eleştirel bakabilen ve medya metinlerini üretebilecek donanıma sahip bireyler yetiştirmektir.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Kavramsal Değişim: Medya Eğitiminden Medya Okuryazarlığına Okuryazarlık Kavramı ve Okuryazarlığın Yeni Medyada Değişen Anlamı
2 Medya Okuryazarlığı: Ortaya Çıkış, Tanımı, Önemi.
3 Medya Okuryazarlığı Becerileri
4 Medya Okuryazarlığında İlkeler: Masterman, Aufderheide, Scheibe ve Rogow
5 Çeşitli Ülkelerde Medya Okuryazarlığı Deneyimleri
6 Ara Sınav
7 Medya Okuryazarlığına Yönelik Yaklaşımlar: Anaakım ve Eleştirel Yaklaşımlar
8 Eleştirel Medya Okuryazarlığı: Kellner, Luke ve Luke, Potter, Buckingham vd.
9 Renee Hobbs: Medya Okuryazarlığı hareketinde Yedi Büyük Tartışma
10 Medya Okuryazarı Olmada Aktivizm
11 Türkiye’de Medya Okuryazarlığı
12 Üniversitelerde Medya Okuryazarlığı
13 İlköğretim Okullarında Medya Okuryazarlığı
14 Medya okuryazarlığında çağdaş gelişmeler
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Gazetecilik temel kavram ve uygulamalarını bilir. 0
2 Kuramsal ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir. 0
3 Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde siyasal, ekonomik, kültürel ve toplumsal yapıların dinamiklerine ve bu dinamiklerin kavranmasına yönelik bilgiye sahip olur. 0
4 İçerisinde medyanın rol ve sorumluluklarının düzenlendiği anayasal, yasal ve uluslar arası yasal çerçeveyi bilir. 0
5 Gazetecilik mesleğini yürütebilmek için gerekli araç ve teknolojileri kullanabilir. 0
6 Bilişim teknolojilerini basın sektöründe kullanabilme kabiliyetine sahip olurlar. 0
7 Yaratıcı, yenilikçi ve anlaşılabilir bir şekilde alanıyla ilgili konularda yazılı, sözlü ve görsel anlatı biçimleriyle kendini ifade edebilir. 0
8 Sosyal bilimler, iletişim ve gazetecilik alanlarındaki gelişmeleri, yeni yaklaşımları, araştırma ve bilgileri takip ederek öğrenir ve bu yolla kendini geliştirebilir. 0
9 Basın işletmelerinin yapısı, özellikleri ve fonksiyonlarını bilir. 0
10 İletişimin, medyanın ve gazeteciliğin tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olur. 0
11 Gazeteciliğin geleneksel ve güncel pek çok farklı uzmanlık alanı için gerekli bilgi, deneyim ve donanıma sahip olur. 0
12 Bir haber sürecini başından sonuna tüm bileşenleri ve haberi oluşturan dinamikleriyle izler, yönetir, haberleştirir. 0
13 Gazetecilik mesleği için öncelikli olarak etkili iletişim ve sunum becerilerini geliştirir. 0
14 Gazetecilik mesleğinin ulusal ve evrensel değerleri çizgisinde haberi oluşturur, düzenler ve sunar. 0
15 Mesleğini yaparken toplum yararını, insanlık adına kazanılmış değerleri, estetik, etik değer ve normları savunur. 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)