Ders Adı Türkiye'de Köşe Yazarlığı
Ders Kodu GZT-310
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini; köşe yazısında konu seçimi, köşe yazısının yapısı ve türleri, köşe yazısında üslup ve içerik, yorumun kişiselleşmesi, yanıltıcı ifadeler, köşe yazarının kişiliği, okur eğilimleri ve ulusal/dünya basınından örnekler oluşturmaktadır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencilerin köşe yazılarını analiz edebilmelerini sağlamak ve köşe yazısı yazabilme yetilerini geliştirmektir.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Köşe yazısında konu seçimi ve giriş
2 Köşe yazısının yapısı, bölümleri ve türleri
3 Köşe yazısında amaç, üslup ve içerik
4 Köşe yazısında yorumun kişiselleşmesi ve sorun çözücü yazılar
5 Köşe yazısına ilişkin haber kaynakları
6 Yanıltıcı ifadeler ve istatistikler
7 Ara sınav
8 Köşe yazarının kişiliği ve yorumun ayrıcalığı
9 Köşe yazısına ilişkin okur eğilimleri
10 Ulusal basından örnekler
11 Ulusal basından örnekler
12 Dünya basınından örnekler
13 Uygulama ve değerlendirme
14 Son Sınav
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)