Ders Adı İşaret Dili
Ders Kodu MYO-801
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1- İşaret dilini etkili bir şekilde kullanabilecek
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, zaman ve zamanla bağlantılı soruları sayıları, soru sözcüklerini fiilleri öğrenir sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. bu dilde tercüme bu dilde tercüme işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir? sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 TİD alfabesini, temel cümle yapılarını,
2 evet-hayır sorularını,
3 zaman ve zamanla bağlantılı soruları
4 sayıları,
5 soru sözcüklerini
6 fiilleri öğrenir
7 sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar.
8 sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar.
9 bu dilde tercüme
10 bu dilde tercüme
11 işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir…
12 sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar.
13 sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapa.r.
14 sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sosyal hizmetler alanında bilgi sahibi olma ve kullanma becerisi 1
2 Sosyal sorunlara çözüm olacak toplumsal kaynakları araştırma becerisi 2
3 Etik ilkelere bağlı kalarak çalışma becerisi 1
4 Amaçlar çerçevesinde plan yapma, plan uygulama ve sonuçları eleştirel olarak değerlendirebilme becerisi 2
5 Kendi kişisel-mesleki gelişimlerini sürekli olarak denetleme becerisi 2
6 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi 2
7 Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütme becerisi 1
8 Çalışmalarını disiplinler, uzmanlıklar ve kurumlar arası işbirliğinin gerektirdiği ekip çalışması ilkelerine uygun olarak gerçekleştirir. 2
9 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
10 İnsanlara çevreleri ile ilişkinin başlatılması ve geliştirilmesinde yardım etme becerisi 1
11 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplin (Yönetim, hukuk, Sosyoloji ve Psikoloji) ve konu alanları ile ilgili bilgiyi kullanabilir. 1
12 2
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)