Ders Adı Pazarlama
Ders Kodu ISY-207
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) ÖĞR. GÖR. BETÜL OKUDUR SABUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) Pazarlama ile temel kavramların öğrenilmesi. 2) Tüketicilerin davranışlarının anlaşılması ve çözümlenmesi. 3) Pazarlama bilgi sistemi ve araştırması için uygulamaya yönelik bilgi verilmesi. 4) Pazarlama süreçlerinin anlaşılması.
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
-
Dersin İçeriği Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar, Tüketici davranışları, Pazarlamanın çevresi, Pazarlama bilgi sistemi ve Pazarlama araştırması, Pazarlama Süreci ve Pazarlama denetimi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Pazarlama ilkelerinin kavranılması ve pazarlama uygulamalarının izlenmesi ve çözülmesi.
Dersin Amacı Pazarlama ilkelerinin kavranılması ve pazarlama uygulamalarının izlenmesi ve çözülmesi.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Giriş ve Pazarlamada Temel Kavramlar: Pazarlamanın Tanımı, Amacı, Önemi ve Kapsamı
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
2 Pazarlamanın Tarihsel Gelişim Seyri ve Anlayış Değişimi: Üretim Yaklaşımı-Ürün Yaklaşımı
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
3 Pazarlamanın Tarihsel Gelişim Seyri ve Anlayış Değişimi: Satış Yaklaşımı ve Pazarlama Yaklaşımı
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
4 Pazar ve Pazarlama Çevresi: Mikro ve Makro Çevre
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
5 Tüketici Davranışları: Tüketici ve Tüketici Trendlerindeki Değişim
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
6 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
7 Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
8 Pazarlamanın İşlevleri: Ürün ve Ürün Yönetimi
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
9 Pazarlamanın İşlevleri: Fiyat ve Fiyatlandırma
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
10 Pazarlamanın İşlevleri: Tutundurma Çabaları ( Reklam ve Satış Teşvik)
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
11 Pazarlamanın İşlevleri: Tutundurma Çabaları ( Kişisel Satış ve Halkla İlişkiler)
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
12 Pazarlamanın İşlevleri: Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
13 Pazarlama Denetimi ve Sosyal Sorumluluk
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
14 Genel Değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 4
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 0
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 0
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 0
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 0
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 5
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 0
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 0
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 0
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 0
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 0
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 0
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre korumai iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 40 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 40 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 20 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum 1 10 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya. Kotler, Philip. (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe) (2000), Kotler Ve Pazarlama. Sistem Yayıncılık. İstanbul. Tek, Ömer Baybars. Pazarlamada Değer Yaratmak, Hayat Yayınları: İstanbul.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)