Ders Adı İleri Yaşam Desteği Uygulamaları I
Ders Kodu IAY-205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Mustafa Kemal Yıldırım
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Temel yaşam ve ileri yaşam desteğini eksiksiz uygulamak. Temel Yaşam Desteği, Hava Yolunu Açma Teknikleri, Entübasyon, Solunum Desteği Sağlamak, Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar, Oksijen Tedavisi, Tyd Uygulama, Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım, Erişkinde Temel Yaşam Desteği, Çocukta Temel Yaşam Desteği, Bebekte Temel Yaşam Desteği, Şoklanabilir ve şoklanamaz ritimler. Suda boğulmalar,Zehirlenmeler, Künt travmalarda izlenecek yollar. Yoğun bakım hasta kabul ve takip ilkeleri.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Dersin Tanıtımı, Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri, Temel Yaşam Desteği, Hava Yolunu Açma Teknikleri, Entübasyon, Solunum Desteği Sağlamak, Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar, Oksijen Tedavisi, Tyd Uygulama, Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım, Erişkinde Temel Yaşam Desteği, Çocukta Temel Yaşam Desteği, Bebekte Temel Yaşam Desteği, Şoklanabilir ve şoklanamaz ritimler. Suda boğulmalar,Zehirlenmeler, Künt travmalarda izlenecek yollar. Yoğun bakım hasta kabul ve takip ilkeleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Kardiyo pulmoner resüstasyon yeteneğini kazandırmak.Temel yaşam desteği sonrası hastanın desteklenmesi.İleri yaşam desteğinde kullanılan ekipmanları tanıma ve bu ekipmanları kullanma becerisini kazanmak.İleri yaşam desteğinde yeterli ilaç kullanma bilgisini kazanmak.Yoğun bakım hasta kabul kriterlerni bilmek.Hava yolu yönetim becerisini kazanmak.Farklı arest durumlarında tedavi ilkelerini kazanmak.
Dersin Amacı Kardiyo pulmoner resüstasyon yeteneğini kazandırmak.Temel yaşam desteği sonrası hastanın desteklenmesi.İleri yaşam desteğinde kullanılan ekipmanları tanıma ve bu ekipmanları kullanma becerisini kazanmak.İleri yaşam desteğinde yeterli ilaç kullanma bilgisini kazanmak.Yoğun bakım hasta kabul kriterlerni bilmek.Hava yolu yönetim becerisini kazanmak.Farklı arest durumlarında tedavi ilkelerini kazanmak.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Dersin Tanıtımı, Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri,
2 Temel Yaşam Desteği,
3 Hava Yolunu Açma Teknikleri,
4 Entübasyon, Solunum Desteği Sağlamak,
5 Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar,
6 Oksijen Tedavisi,
7 Tyd Uygulama,
8 Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım,
9 Erişkinde Temel Yaşam Desteği,
10 Çocukta Temel Yaşam Desteği,
11 Bebekte Temel Yaşam Desteği,
12 Vaka Çalışması
13 Vaka Çalışması
14 Vaka Çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İnsan vücudunun anatomik yapısını ve fizyolojik fonksiyonlarını bilir. Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanır. 5
2 Acil bakımda mesleği ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgiye sahip olur. 4
3 Acil durumlarda olay yeri ve hasta değerlendirmeyi ve alabileceği önlemleri bilir. Hastane öncesi acil bakımda hasta taşıma tekniklerini ve yöntemlerini bilir. 5
4 Türkiye’de ve Dünyada acil sağlık hizmetlerinin durumu ve gelişimini bilir. Alanına ait yasal mevzuatı ve acil sağlık sistemi içindeki görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. 5
5 Temel ve ileri yaşam desteği uygulamalarını yapabilme becerisine sahip olur. EKG ritim analizi, defibrilasyon ve kardiyoversiyon yapabilme becerisine sahip olur. 5
6 Travma ekipmanlarının kullanım ve bakım becerisine sahip olur. Acil durumlarda kılavuz/yönergeye uygun ilkyardım ve acil bakım uygular. 4
7 Enfeksiyon kontrol yöntemlerini bilir, kişisel koruyucu önlemler alır ve asepsiantisepsi kurallarına uygun olmasını sağlar. 5
8 Olağan ve olağan dışı durumlarda güvenlik önlemlerini alır ve hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahip olur. 4
9 Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, ekip içerisinde uyumlu çalışabilme, sorunları fark edebilme ve çözme becerisine sahip olur. 4
10 Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. 4
11 Entelektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak ulusal ve evrensel değerleri ilke edinerek mesleğinin sorumluluklarını, etik değerleri öğrenip uygulayabilir. 0
12 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır, teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunlarla ilgili mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılarak sosyo kültürel ve bilimsel açıdan kendini geliştirir. 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 10 100
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 1 14 14
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 156    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)