Ders Adı Sabit Protezler II
Ders Kodu DIS-102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 8
Dersi Veren(ler) Yrd. Doç. Dr. Kemal Çavdarlı
Dersin Yardımcıları Tek. İbrahim Evgin
Dersin Öğrenme Çıktıları 1 Metal inley-onley yapabilmek 2 Direkt post-core restorasyonları yapabilmek 3 Indirekt post-core restorasyonları yapabilmek
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Kuron dışı protezlerin yapım aşamalarının anlatılmasıdır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri kron dışı protez yapabilmek
Dersin Amacı Kuron dışı protezlerin yapım aşamalarının anlatılmasıdır.
WorkPlacement laboratuar derslik
Hafta Konular  
1 İnley ve onley restorasyonların tanımları Model eldesi
2 İnley onley restorasyonların kullanım amaçları Modellerin artikülatöre bağlanması
3 İnley onley restorasyonların avantajları ve dezavantajları Modelaj
4 İnley onley restorasyonların laboratuvar yapım aşamaları Döküm
5 İnley onley restorasyonların bitim aşamaları Tesviye
6 Direkt post-kor restorasyonların tanımı Ödev teslimi
7 Direkt post-kor restorasyonların kullanım amaçları Model eldesi
8 Direkt post-kor restorasyonların avantajları ve dezavantajları Modellerin artikülatöre bağlanması
9 Direkt post-kor restorasyonların laboratuvar yapım aşamaları Modelaj
10 Direkt post-kor restorasyonların bitim aşamaları Döküm
11 Arasınav Tesviye
12 İndirekt post-kor restorasyonların avantajları ve dezavantajları Model eldesi
13 İndirekt post-kor restorasyonların bitim aşamaları Döküm, tesviye
14 final sınavı
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Ulusal tarihimizi daima göz önünde bulundurarak mesleki ve ahlaki değerlere göre hareket eder. 0
2 Protez hazırlanması sırasında, aldığı temel tıp ve diş hekimliği teorik bilgilerini kullanır. 0
3 Bir diş protez laboratuarında bulunan uygun cihaz ve malzemeleri değerlendirerek üretici firma talimatlarına göre uygun bir şekilde kullanır. 0
4 Diş hekimliği alanında protez laboratuarı için gerekli olan modern teknolojik gelişmeleri takip eder ve uygular 0
5 Protez yapımı aşamasında diş hekimleri ile iletişim kurarak takım çalışması yapar. 0
6 İş organizasyonu yapar ve çalışma ortamında gerekli dezenfeksiyon ve sterilizasyonu sağlar. 0
7 Estetik, hijyenik ve biyomekanik kurallara uygun olarak sabit ve hareketli protezler hazırlar. 0
8 Protez hazırlarken, çiğneme fonksiyonu ve oklüzyon kurallarına uygun olarak hazırlayacak bilgi ve beceriye sahip olur. 0
9 Metal destekli ve tam porselen sabit protez yapar. 0
10 İmplant üstü ve hassas tutuculu protez yapar. 0
11 Ortodontik aperey yapar 0
12 Çene yüz protezleri yapar. 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 4 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 14 6 84
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 4 56
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 240    
Dersin Akts Kredisi 8    
Ders Notu 1. Baydaş S. Kron-Köprü Protezleri. Özyurt Matbaacılık. Erzurum, 2005 2. Beydemir B, Dalkız M. Dişhekimliğinde Laboratuar Uygulamaları. GATA Basımevi, Ankara, 2003 3. Johnston JF, Phillips RW, Dykema RW. Kron ve Köprü Protezlerinde Modern Uygulamalar (Çev: Öktemer M, Taşer H). Ankara, 1982
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)