Ders Adı Çiğneme Fizyolojisi
Ders Kodu DIS-107
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Yrd. Doç. Dr. Kemal Çavdarlı
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1 TME rahatsızlıklarında konservatif tedavi yöntemlerini sınıflar. 2 Oklüzyon bozukluklarını sınıflar. 3 T.M.E ve oklüzyonu inceler. 4 Fonasyonu ve çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisini bilir. 5 Çiğneme kuvvetinin ölçülmesini ve çiğneme kuvvetini etkileyen faktörleri bilir.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Çiğneme kuvvetinin ölçülmesi.TME rahatsızlıklarında konservatif tedavi yöntemleri.Tam protezler ve çiğneme -Bruxizm.Kondil disk kompleksi düzensizlikleri.Disk rahatsızlığına neden olan hazırlayıcı faktörler .Oklüzyon bozuklukları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Çiğneme sistemi fonksiyonel anatomisinin öğretilmesi. Çiğneme sistemi rahatsızlıklarının oluşmasını önlemek ve oluşmuş rahatsızlıkların tedavi yöntemleri çiğnemenin protetik tedaviler ile ilişkileri
Dersin Amacı Çiğneme sistemi fonksiyonel anatomisinin öğretilmesi. Çiğneme sistemi rahatsızlıklarının oluşmasını önlemek ve oluşmuş rahatsızlıkların tedavi yöntemleri çiğnemenin protetik tedaviler ile ilişkileri
WorkPlacement okul dersliği
Hafta Konular  
1 Çiğneme kuvvetinin ölçülmesi, Çiğneme kuvvetine etki eden faktörler
2 Çiğnemenin sindirimdeki rolü, Çiğneme mekanizması
3 Konuşma
4 Sesler
5 Tam protezler ve çiğneme -Bruxizm
6 "Çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisi.
7 Kondil disk kompleksi düzensizlikleri
8 Disk rahatsızlığına neden olan hazırlayıcı faktörler
9 Oklüzyon bozuklukları
10 TME rahatsızlıklarında konservatif tedavi yöntemleri
11 İnteroklüzal splintler- Sentrik ilişki splinti
12 Gece plağı
13 Çiğnemenin incelenmesi
14 Çiğneme kasları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Ulusal tarihimizi daima göz önünde bulundurarak mesleki ve ahlaki değerlere göre hareket eder. 1
2 Protez hazırlanması sırasında, aldığı temel tıp ve diş hekimliği teorik bilgilerini kullanır. 5
3 Bir diş protez laboratuarında bulunan uygun cihaz ve malzemeleri değerlendirerek üretici firma talimatlarına göre uygun bir şekilde kullanır. 2
4 Diş hekimliği alanında protez laboratuarı için gerekli olan modern teknolojik gelişmeleri takip eder ve uygular 5
5 Protez yapımı aşamasında diş hekimleri ile iletişim kurarak takım çalışması yapar. 5
6 İş organizasyonu yapar ve çalışma ortamında gerekli dezenfeksiyon ve sterilizasyonu sağlar. 5
7 Estetik, hijyenik ve biyomekanik kurallara uygun olarak sabit ve hareketli protezler hazırlar. 5
8 Protez hazırlarken, çiğneme fonksiyonu ve oklüzyon kurallarına uygun olarak hazırlayacak bilgi ve beceriye sahip olur. 5
9 Metal destekli ve tam porselen sabit protez yapar. 5
10 İmplant üstü ve hassas tutuculu protez yapar. 2
11 Ortodontik aperey yapar 1
12 Çene yüz protezleri yapar. 1
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Power point sunumu , tepegöz kullanımı ve model üzerinde uygulamalı anlatım.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar 1-Temporamandibular Rahatsızlıklarda teşhis ve tedavi.Prof.Dr.Esengül YENGİN 2-TME Sorunlarının tedavisi Derya AKAN
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)