Ders Adı İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Ders Kodu ING-102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulunca görevlendirilen Öğretim Görevlisi
Dersin Yardımcıları Face to Face
Dersin Öğrenme Çıktıları -Geçmiş olaylardan bahsetme. -Geçmiş ve şimdiki zaman olaylarında soru-cevap yeterliliği -Yaşadığı yer hakkında bahsetme ve kabiliyet cümleleri -Tanınan yerler hakkında bahsedebilme ve turistik bilgilendirme makalelerinde önemli bilgileri tespit edebilme -Dışarıda bir gün planlama ve basit ölçüde elektronik posta ve mektubu anlayabilme. -Boş zaman aktivitelerinden bahsetme zamanları hakkında konuşabilme -Konser, sergi vb. etkinlikler hakkında bulunan ilanlardan önemli bilgiler bulmak. -Nesnelerin odada yer yön bakımından ilişkilendirilmesi ve günlük rutinleri tanımlama. -Önemli günler, haftalar ve aylarda kullanılan kalıpları kullanabilmek. -Öneri, teklif yapmak ve bunlara karşılık vermek, yiyecek, içecek isimlerini kullanabilmek ve anlamak. -Tanınmayan kişiler hakkında soru sorma ve cevap verebilme, diğer insanların boş zaman aktiviteleri ve rutinleri hakkında yorum yapabilme. -Yerleşim yerlerini ve tanıdık mekanları tanımlayabilme, kişilerin yaşadıkları yerler hakkında soru sorabilme. -Geçmişte gerçekleşen olaylar hakkında konuşabilmek, yılları telafuz edip anlayabilmek, kişiler hakkında haberlere karşılık verip karşılıklı soru sorup cevap verme.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Başlangıç Seviyesi(6ile 10 üniteler arası konular)
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri The Common European Framework A2 Yeterliliği
Dersin Amacı The Common European Framework A2 Yeterliliği
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Geçmiş zaman:Olumsuz,kısa cevaplar
  Ön Hazırlık: Düzensiz fiiller
2 Geçmiş zamanda kullanılan ifadeler
  Ön Hazırlık: a/an/the kullanımı
3 can/can't(e bilmek)
  Ön Hazırlık: Tatil aktiviteleri
4 Sıfatlar ve kıyaslama ifadeleri
  Ön Hazırlık: I'd rather/I'd like/I want
5 Geçmiş zamanın hikayesi(Present Continuous)
  Ön Hazırlık: Kelime gurupları
6 Geniş zaman ve Şimdiki zaman
  Ön Hazırlık: Zarflar
7 Emir cümleleri
  Ön Hazırlık: Sıklık zarfları kullanımı
8 (like)soru sorma
  Ön Hazırlık: Görünüş ve karakter tanımlama
9 Ara sınav
  Ön Hazırlık: Ara sınav
10 Sağlık problemler
  Ön Hazırlık: Why don't you? ifadesinin kullanımı
11 Gelecek zaman
  Ön Hazırlık: Yön belirtme
12 Might ve be going to kullanımı
  Ön Hazırlık: Preposition
13 Superlatives
  Ön Hazırlık: Telefonda kullanılan ifadeler
14 (Have you ever)ifadesinin kullanımı ve Perfect Tense
  Ön Hazırlık: Havaalanında yer ile ilgili kelimelerin kullanımı
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Hukukun temel prensiplerini ve hukuksal kaynakları kavramak 0
2 Hukuksal kurumları ve terimleri kavramak 0
3 Hukuksal sorunları zamanında tespit etmek, doğru ve adil çözme yeteneğini kazanmak ve geliştirmek 0
4 Hukuksal sorunların ve uyuşmazlıkların çözümünde gerekli olan hukuk metodolojisi bilgisine sahip olmak; gerçeği bulma, doğru düşünme, adaleti gerçekleştirme ve en uygun çözümü bulma konusunda yeterli formasyona sahip olmak 0
5 Türk hukuk sisteminin genel yapısı hakkında bilgi sahibi olmak. Türk hukuk mevzuatına hâkim olmak. Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ceza Hukuku, Ticaret Hukuku, Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, Medeni Usul Hukuku, Ceza Muhakemesi Hukuku, Milletlerarası Özel Hukuk, İnsan Hakları Hukuku gibi, birey-devlet, birey-toplum ve insanlar arasındaki ilişkilerin yoğunlaşma alanlarıyla ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olmak 0
6 Yargının önemi ve işlevi, Türk yargı teşkilâtının genel görünümü ve yargı çeşitleri (anayasa yargısı, adlî yargı, idarî yargı, seçim yargısı, hesap yargısı ve uyuşmazlık yargısı), bütün yargı çeşitlerini kapsayıcı olmak üzere yargılamaya egemen olan ilkeler, yargılamaya doğrudan veya dolaylı katılan süjeler ve icra teşkilâtı hakkında bilgi sahibi olmak 0
7 Hukuk tarihi konusunda yeterli bilgiye sahip olmak 0
8 Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe, maliye, muhasebe gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinmek, farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak 0
9 Temel hukuki bilgi ve becerileri gerçek vakalar üzerinde uygulayabilme yeteneği kazanmak 0
10 Günümüzde iyi bir hukukçudan beklenen yeterlilikleri karşılayacak bir formasyonla yetişmek, geleneksel hukuk meslekleri yanında, kamu yönetimi veya özel sektör ya da sivil toplum örgütleri bünyesinde, ulusal veya uluslararası iş alanlarında çalışabilecek donanıma sahip olmak 0
11 Özgürlük, Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, eşitlik gibi temel ilke ve değerleri özümsemek 0
12 Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak 0
13 Bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını kullanabilme becerisine sahip olmak 0
14 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliğine sahip olmak 0
15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 60    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Face to face Elementary CUP
Diğer Kaynaklar Face to face Elementary CUP
Materyal
Dökümanlar Face to face Elementary CUP
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)