Ders Adı Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Ders Kodu ATA-160
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Turgut Ermumcu
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) İmparatorluktan Milli Devlete geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte anlamak ve değerlendirmek 2) Türk modernleşme sürecinin temellerini anlayarak dersler çıkarmak 3) Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında değerlendirebilme yeteneğini kazandırma 4) Sosyal Politika, Siyaset bilimi ve uluslarası ilişkiler ile ilgili bilgilere sahip olmak 5) Farklı kaynaklardan bilgi yönetimi ve analizi becerilerini elde edebilme yeteneği 6) Yeni durumlara ve gelişmelere adapte olmaya, yeni fikirleri üretmeye, problem çözmeye, karar verme, takım çalışması, kişiler arası ilişki becerilerine, liderlik becerilerine sahip olmak 7) Milli değerlerle evrensel değerlerin sentezini yapabilme yetisi kazandırma 8) Diğer ülkelerin kültürlerini ve geleneklerini anlamak 9) Girişimci ruhuna sahip olmak 10) Etik değerlere sahip olmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Osmanlının çöküş sebeplerine genel bir bakış, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna giden yol, Osmanlı’nın son dönemindeki fikir akımları, Mondros mütarekesi sonrasında ülkenin karşı karşıya kaldığı durum ve Atatürk’ün Samsun yolculuğu, Milli Mücadelenin ilk adımı, Milli güçler ve Misak-ı Milli, TBMM’nin kurulması, savaşın idaresini ele alması ve Batı Cephesindeki savaşlar, Büyük Taarruz ve zafer.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Atatürk’ ün prensiplerini ve Türk İnkılâbının gerekçelerinin ana temasını vermek
Dersin Amacı Atatürk’ün prensiplerini ve Türk İnkılâbının gerekçelerinin ana temasını vermek
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Osmanlı Devletine genel bir bakış ve Osmanlı Devletinin çöküş sebepleri. Islahat hareketleri ve sonuçları.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
2 Osmanlı Devletini kurtarmaya dönük fikir hareketleri. Şark Meselesi
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
3 Osmanlı Devletinin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları)
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
4 I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı devleti
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
5 I. Dünya Savaşının çıkışı, Osmanlı Devletinin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
6 20. yüzyılda Dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni Meselesi
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
7 Mondros Mütarekesi, Önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
8 İşgaller, İşgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu. Cemiyetler, Faaliyetleri ve Genel özellikleri.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
9 Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması, Milli mücadelenin başlaması, Genelgeler ve Kongreler.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
10 Temsil Heyeti- İstanbul hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusanın açılması, Misak-ı Milli, İstanbul’un işgali, TBMM’nin açılması ve Milli Mücadelenin yönetimini ele alması, İsyanlar ve tedbirler.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
11 Doğu ve Güney Cephesinde Milli Mücadele
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
12 Batı Cephesi Savaşları
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
13 Milli Mücadele Döneminde Siyasi faaliyetler ve antlaşmalar.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
14 Mudanya görüşmeleri ve Saltanatın Kaldırılması.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Hukukun temel prensiplerini ve hukuksal kaynakları kavramak 1
2 Hukuksal kurumları ve terimleri kavramak 1
3 Hukuksal sorunları zamanında tespit etmek, doğru ve adil çözme yeteneğini kazanmak ve geliştirmek 1
4 Hukuksal sorunların ve uyuşmazlıkların çözümünde gerekli olan hukuk metodolojisi bilgisine sahip olmak; gerçeği bulma, doğru düşünme, adaleti gerçekleştirme ve en uygun çözümü bulma konusunda yeterli formasyona sahip olmak 1
5 Türk hukuk sisteminin genel yapısı hakkında bilgi sahibi olmak. Türk hukuk mevzuatına hâkim olmak. Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ceza Hukuku, Ticaret Hukuku, Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, Medeni Usul Hukuku, Ceza Muhakemesi Hukuku, Milletlerarası Özel Hukuk, İnsan Hakları Hukuku gibi, birey-devlet, birey-toplum ve insanlar arasındaki ilişkilerin yoğunlaşma alanlarıyla ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olmak 4
6 Yargının önemi ve işlevi, Türk yargı teşkilâtının genel görünümü ve yargı çeşitleri (anayasa yargısı, adlî yargı, idarî yargı, seçim yargısı, hesap yargısı ve uyuşmazlık yargısı), bütün yargı çeşitlerini kapsayıcı olmak üzere yargılamaya egemen olan ilkeler, yargılamaya doğrudan veya dolaylı katılan süjeler ve icra teşkilâtı hakkında bilgi sahibi olmak 1
7 Hukuk tarihi konusunda yeterli bilgiye sahip olmak 1
8 Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe, maliye, muhasebe gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinmek, farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak 1
9 Temel hukuki bilgi ve becerileri gerçek vakalar üzerinde uygulayabilme yeteneği kazanmak 1
10 Günümüzde iyi bir hukukçudan beklenen yeterlilikleri karşılayacak bir formasyonla yetişmek, geleneksel hukuk meslekleri yanında, kamu yönetimi veya özel sektör ya da sivil toplum örgütleri bünyesinde, ulusal veya uluslararası iş alanlarında çalışabilecek donanıma sahip olmak 1
11 Özgürlük, Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, eşitlik gibi temel ilke ve değerleri özümsemek 1
12 Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak 1
13 Bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını kullanabilme becerisine sahip olmak 1
14 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliğine sahip olmak 1
15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek 5
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu -
Diğer Kaynaklar Course Source Material Textbook Additional Resources 1-Mustafa Kemal, Nutuk, Ankara 1997. 2-Turan Refik , Hayta Necdet, Çakmak M. Ali , Dönmez Cengiz , Şahin Muhammet, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011. 3-Mumcu, Ahmet, Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi, Ankara 1971. 4-Selvi, Haluk, Enis Şahin, Mustafa Demir, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, İstanbul 2006. 5-Aybars, Ergun, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1-2, İzmir 2005. 6- Komisyon, Türkiye Cumhuriyeti 1-2 Atatürk Araştırma Merkezi Yayını 7- Komisyon, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I /1, I/2, II, YÖK Yayını. 8- Yılmaz Salih , Türkman Sayim , Baytal Yaşar , Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2014.
Materyal
Dökümanlar Haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)