Ders Adı Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Ders Kodu ATA-160
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Turgut Ermumcu
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) İmparatorluktan Milli Devlete geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte anlamak ve değerlendirmek 2) Türk modernleşme sürecinin temellerini anlayarak dersler çıkarmak 3) Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında değerlendirebilme yeteneğini kazandırma 4) Sosyal Politika, Siyaset bilimi ve uluslarası ilişkiler ile ilgili bilgilere sahip olmak 5) Farklı kaynaklardan bilgi yönetimi ve analizi becerilerini elde edebilme yeteneği 6) Yeni durumlara ve gelişmelere adapte olmaya, yeni fikirleri üretmeye, problem çözmeye, karar verme, takım çalışması, kişiler arası ilişki becerilerine, liderlik becerilerine sahip olmak 7) Milli değerlerle evrensel değerlerin sentezini yapabilme yetisi kazandırma 8) Diğer ülkelerin kültürlerini ve geleneklerini anlamak 9) Girişimci ruhuna sahip olmak 10) Etik değerlere sahip olmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Osmanlının çöküş sebeplerine genel bir bakış, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna giden yol, Osmanlı’nın son dönemindeki fikir akımları, Mondros mütarekesi sonrasında ülkenin karşı karşıya kaldığı durum ve Atatürk’ün Samsun yolculuğu, Milli Mücadelenin ilk adımı, Milli güçler ve Misak-ı Milli, TBMM’nin kurulması, savaşın idaresini ele alması ve Batı Cephesindeki savaşlar, Büyük Taarruz ve zafer.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Atatürk’ ün prensiplerini ve Türk İnkılâbının gerekçelerinin ana temasını vermek
Dersin Amacı Atatürk’ün prensiplerini ve Türk İnkılâbının gerekçelerinin ana temasını vermek
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin tanıtımı ve dersin gerekçeleri
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
2 Osmanlı Devletinin çöküş nedenleri
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
3 Islahat Hareketleri, Lale devri
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
4 Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı, I. Meşrutiyet ve sonuçları
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
5 II. Abdülhamit dönemi iç ve dış politika, 93 Harbi, II. Meşrutiyete doğru
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
6 Trablusgarp Savaşı ve 19. yüzyıl Osmanlı Fikir Akımları
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
7 Şark meselesi ve Balkan Savaşları
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
8 I. Dünya Savaşı öncesi devletlerin durumu, ittifaklar, savaşın sebepleri ve başlaması
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
9 Osmanlı Devletinin savaşa girmesi, savaştığı cepheler, Osmanlı topraklarını paylaşmaya yönelik gizli antlaşmalar
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
10 Savaşın dünya tarihi ve Osmanlı Devleti açısından sonuçları, Mondros Ateşkesi ve işgallere tepkiler
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
11 Yararlı ve zararlı cemiyetler, Atatürk'ün Samsun'a çıkışı ve Havza Genelgesi
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
12 Amasya Genelgesi ve önemi, Kongreler ve sonuçları
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
13 Amasya görüşmeleri ve Protokolü, Osmanlı Mebusan Meclisinin Toplanması
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
14 Misak-ı Milli ve Önemi, İstanbul'un İşgali.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişim/medya alanına ilişkin temel kavramsallaştırmaları açıklar. 2
2 İletişim/medya alanına dair temel kuramları toplumsal olay ve olguların analizinde kullanır. 2
3 Sinema filmlerini çeşitli bakış açılarıyla anlamlandırarak filmlerin kodlarını çözümler. 2
4 Radyo ve televizyon metinlerini farklı kuramsal perspektiflerden hareketle okur. 2
5 Medya alanına ilişkin olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır. 2
6 Yeni iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır. 2
7 Radyo ve Televizyon programı tasarlama, araştırma ve uygulama süreçlerini bilir ve uygular. 2
8 Film senaryosu yazar, film çeker ve yönetir. 2
9 Ekip çalışmasını öğrenerek radyo-televizyon ve sinema uygulamalarında iş bölümü içerisinde sorumluluk alır. 2
10 İletişim kurma, tutma ve sürdürme becerilerine sahiptir. 2
11 Ses ve video üretim teknolojilerini yetkin bir şekilde kullanır. 2
12 İletişim/medya alanına dair etik ilke ve sorumlulukları bilir. 2
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 90
Kısa Sınav 2 10
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 71    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu -Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991. • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981. • Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999. • Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964. • Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990. • Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.III, Ankara 1983. • Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. Ergün Aybars Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, Cilt I, II, III ve IV Mevlüt Çelebi, Türk İnkılâp Tarihi, Cilt I - II Bernard Lewıs, Modern Türkiye’nin Doğuşu Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma E. Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi Kemal Arı, Türk Devrim Tarihi, ayrıca haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Diğer Kaynaklar -Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991. • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981. • Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999. • Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964. • Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990. • Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.III, Ankara 1983. • Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. Ergün Aybars Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, Cilt I, II, III ve IV Mevlüt Çelebi, Türk İnkılâp Tarihi, Cilt I - II Bernard Lewıs, Modern Türkiye’nin Doğuşu Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma E. Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi Kemal Arı, Türk Devrim Tarihi, ayrıca haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Materyal
Dökümanlar -Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991. • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981. • Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999. • Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964. • Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990. • Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.III, Ankara 1983. • Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. Ergün Aybars Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, Cilt I, II, III ve IV Mevlüt Çelebi, Türk İnkılâp Tarihi, Cilt I - II Bernard Lewıs, Modern Türkiye’nin Doğuşu Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma E. Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi Kemal Arı, Türk Devrim Tarihi, ayrıca haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Ödevler -
Sınavlar -1 Vize, 1 Final
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)