Ders Adı Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Ders Kodu ATA-260
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Barçın Kodaman
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) Türk İnkılâbının gerekçeleri ile birlikte doğru bir şekilde anlaşılması 2) Türk İnkılâbı ve onun ortaya koyduğu değerlerin benimsenmesi ve korunması 3) Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında değerlendirebilme yeteneğini kazandırma 4) Sosyal Politika, Siyaset bilimi ve uluslarası ilişkiler ile ilgili bilgilere sahip olmak 5) Farklı kaynaklardan bilgi yönetimi ve analizi becerilerini elde edebilme yeteneği 6) Yeni durumlara ve gelişmelere adapte olmaya, yeni fikirleri üretmeye, problem çözmeye, karar verme, takım çalışması, kişiler arası ilişki becerilerine, liderlik becerilerine sahip olmak 7) Milli değerlerle evrensel değerlerin sentezini yapabilme yetisi kazandırma 8) Diğer ülkelerin kültürlerini ve geleneklerini anlamak 9) Girişimci ruhuna sahip olmak 10) Etik değerlere sahip olmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Eğitim, kültür, sosyal ve ekonomik alanlardaki Milli Mücadele, Atatürk’ün hayatı, Türk İnkılâbının stratejisi, Siyasi, sosyal ve kültürel ve hukuk alandaki inkılâpları ve bu inkılâpların oluş sürecini anlatır. Atatürk dönemindeki iç ve dış siyasi olayları Atatürk’ün dünya barışı için çabaları. Atatürk ilkelerine ve ülkeye olan iç ve dış tehditlere karşı gençliği uyarmak ve Türkiye’nin jeopolitik konumu hakkında bilgi vermek.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Öğrencilere Atatürk’ün liderlik ve inkılâp anlayışını onun ırkçılık dışı milliyetçilik ve dünya barışı için çabalarını ve Türkiye’nin modernizasyonu hususundaki çabalarını kavratmak.
Dersin Amacı Öğrencilere Atatürk’ün liderlik ve inkılâp anlayışını onun ırkçılık dışı milliyetçilik ve dünya barışı için çabalarını ve Türkiye’nin modernizasyonu hususundaki çabalarını kavratmak.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Lozan Müzakereleri’nin ve Lozan Anlaşması’nın Tahlili ve Sevres ile kıyaslanarak değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
2 Cumhuriyetin İlanına giden siyasal süreç ve Cumhuriyetin ilanı
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
3 İnkılâp Kavramı. Türk İnkılâbının Dünyayı etkileyen diğer ihtilallerle kıyaslanması. Atatürk İlke ve İnkılâplarının Tarihî ve Fikrî Temelleri
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
4 Laiklik
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
5 Cumhuriyetçilik
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
6 Milliyetçilik
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
7 İnkılâpçılık
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
8 Devletçilik
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
9 Halkçılık
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
10 Atatürk İlkeleri Çerçevesinde Yapılan Reformlar (Hukuki Reformlar- Siyasi alanda Reformlar)
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
11 Eğitim ve Kültür Reformları- Sosyal hayatı etkileyen reformlar
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
12 Atatürk Dönemi İç politika alanında gelişmeler
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
13 Atatürk Dönemi Dış Politikası Ön Hazırlık
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
14 Genel Değerlendirme
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 1
2 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek. 1
3 Geleneksel sanatların uygulanma alanında yararlanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini, seramik, bisküvi gibi hammadde ve yarı mamül maddeleri tanımak, kullanabilmek 1
4 Geleneksel sanatlarda farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; renkleri tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; 0
5 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıklarını bilmek, kullanabilmek, farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçıları ve onların tekniklerini bilmek, 1
6 Her türlü teknik bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilecek beceriye sahip olmak, 1
7 Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. 1
8 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilmek, 1
9 Mesleki ve etik sorumluluğa, öğrenmeyi öğrenme becerisine sahip olmak, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek. 1
10 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye, eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmak. 1
11 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
12 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek. 1
13 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantısını kurabilmek. 1
14 1
15 5
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 66    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Diğer Kaynaklar 1-Mustafa Kemal, Nutuk, Ankara 1997. 2-Turan Refik , Hayta Necdet, Çakmak M. Ali , Dönmez Cengiz , Şahin Muhammet, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011. 3-Mumcu, Ahmet, Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi, Ankara 1971. 4-Selvi, Haluk, Enis Şahin, Mustafa Demir, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, İstanbul 2006. 5-Aybars, Ergun, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1-2, İzmir 2005. 6- Komisyon, Türkiye Cumhuriyeti 1-2 Atatürk Araştırma Merkezi Yayını 7- Komisyon, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I /1, I/2, II, YÖK Yayını. 8- Yılmaz Salih , Türkman Sayim , Baytal Yaşar , Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2014.
Materyal
Dökümanlar Haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Ödevler -
Sınavlar 1 Vize, 1 Final.
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)