Her Öğrenci için, öğrenci iş yükü Dönemlik 30 AKTS , Yıllık 60 AKTS Kredisi olmalıdır.
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
Sınıf : 1/Dönemi : 1
ATA-160
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Zorunlu 2 2 Yazdır
HAI-101
Halkla İlişkilere Giriş
Zorunlu 3 5 Yazdır
ILT-101
İletişime Giriş
Zorunlu 3 5 Yazdır
ILT-103
Eleştirel Düşünme
Zorunlu 3 4 Yazdır
ILT-105
İktisada Giriş
Zorunlu 3 4 Yazdır
ILT-107
Hukukun Temel Kavramları
Zorunlu 2 2 Yazdır
ILT-109
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Zorunlu 4 4 Yazdır
ING-101
İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
TUR-170
Türk Dili I
Zorunlu 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı24,0030,00
Sınıf : 1/Dönemi : 2
ATA-260
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Zorunlu 2 2 Yazdır
HAI-104
İşletme Bilimine Giriş
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-116
Pazarlamaya Giriş
Zorunlu 3 5 Yazdır
ILT-102
İletişim Tarihi
Zorunlu 3 5 Yazdır
ILT-104
Sosyoloji
Zorunlu 3 4 Yazdır
ILT-106
Psikoloji
Zorunlu 3 4 Yazdır
ILT-108
Temel Fotoğrafcılık
Zorunlu 3 3 Yazdır
ING-102
İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
TUR-270
Türk Dili II
Zorunlu 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı24,0030,00
Sınıf : 2/Dönemi : 1
HAI-201
Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar
Zorunlu 3 5 Yazdır
HAI-203
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
Zorunlu 3 4 Yazdır
HAI-205
Halkla İlişkiler Metin Yazarlığı
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-207
Pazarlama İletişimi
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-209
Sosyal Psikoloji
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-211
Reklamcılık
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-213
Tasarım ve Estetik
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-221
İleri Fotoğrafçılık Teknikleri
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-223
Grafik Tasarım I
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-225
İletişim Sosyolojisi
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-227
Mesleki Yabancı Dil I
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-229
Yönetim Bilimine Giriş
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı25,0030,00
Sınıf : 2/Dönemi : 2
HAI-202
Reklam Kampanyaları
Zorunlu 3 5 Yazdır
HAI-204
Tüketici Davranışları
Zorunlu 3 4 Yazdır
HAI-206
Sosyal Bilimlerde İstatistik Uygulamaları
Zorunlu 3 5 Yazdır
HAI-208
Algı Yönetimi
Zorunlu 3 4 Yazdır
HAI-210
Siyaset Bilimine Giriş
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-220
Grafik Tasarım II
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-222
Reklam Metin Yazarlığı
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-224
Mesleki Yabancı Dil II
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-226
Lobicilik
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-228
Propaganda
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-230
Organization
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-232
Konuşma Eğitimi
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı21,0030,00
Sınıf : 3/Dönemi : 1
HAI-301
Halkla İlişkiler Kampanya Uygulamaları I
Zorunlu 3 5 Yazdır
HAI-303
İletişim Kuramları
Zorunlu 3 4 Yazdır
HAI-305
Yeni Medya
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-307
Medya Planlaması
Zorunlu 3 3 Yazdır
UOS-801
Üniversite Ortak Seçmeli I
Zorunlu 2 3 Yazdır
HAI-321
Kültürlerarası İletişim
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-323
Göstergebilimsel Çözümleme
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-325
Radyo ve Televizyon Reklamcılığı
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-327
Kamu Kurumlarında Halkla İlişkiler
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-329
Marka İletişimi
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-331
Sinema Eleştirileri
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı22,0030,00
Sınıf : 3/Dönemi : 2
HAI-302
Halkla İlişkiler Kampanya Uygulamaları II
Zorunlu 3 5 Yazdır
HAI-304
Siyasal İletişim
Zorunlu 3 4 Yazdır
HAI-306
Kriz Yönetimi
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-308
Kurumsal İletişim
Zorunlu 3 3 Yazdır
UOS-802
Üniversite Ortak Seçmeli II
Zorunlu 2 3 Yazdır
HAI-320
Sosyal Medya Kampanyaları
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-322
İletişim ve İkna
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-324
Reklam Prodüksiyonu
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-326
Halkla İlişkiler Ajanslarında Yönetim
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-330
Söylem Çözümleme
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-332
Kültürel Antropoloji
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı22,0030,00
Sınıf : 4/Dönemi : 1
HAI-401
Profesyonel Halkla İlişkiler ve Tanıtım Araştırmaları I
Zorunlu 3 8 Yazdır
HAI-403
Uluslararası Halkla İlişkiler
Zorunlu 3 4 Yazdır
HAI-405
Siyasal Kampanyalar
Zorunlu 3 6 Yazdır
HAI-407
İletişim Etiği
Zorunlu 3 3 Yazdır
HAI-409
Web Tasarımı
Seçmeli 3 3 Yazdır
HAI-411
Modern Yönetim Teknikleri
Seçmeli 3 3 Yazdır
HAI-413
Mitoloji
Seçmeli 3 3 Yazdır
HAI-415
Müşteri İlişkiler Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
HAI-417
Sağlık İletişimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı18,0030,00
Sınıf : 4/Dönemi : 2
HAI-402
Profesyonel Halkla İlişkiler ve Tanıtım Araştırmaları II
Zorunlu 3 8 Yazdır
HAI-404
Kurumiçi Halkla İlişkiler
Zorunlu 3 5 Yazdır
HAI-406
Medya Okuryazarlığı
Zorunlu 3 5 Yazdır
HAI-408
İşe Alım ve Mülakat Teknikleri
Seçmeli 3 3 Yazdır
HAI-410
İnsan Kaynakları Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
HAI-412
İtibar Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
HAI-414
Protokol Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
HAI-416
Halkla İlişkilerde Toplam Kalite Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
HAI-418
Popüler Kültür ve Gündelik Hayat
Seçmeli 3 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı17,0030,00
Toplam173,00240,00
      
Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
İletişim Fakültesi
GZT-801
Yeni Medya
Seçmeli 2 3 Yazdır
GZT-802
Popüler Kültür ve Medya
Seçmeli 2 3 Yazdır
GZT-803
Sosyal Medya
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-801
İletişim ve İnsan İlişkileri
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-802
Etkili Sunum Teknikleri
Seçmeli 2 3 Yazdır
RTS-801
Film Eleştrisi
Seçmeli 2 3 Yazdır
RTS-802
Medya ve Toplum
Seçmeli 2 3 Yazdır
      
Bölüm Başkanı : Dr. Öğretim Üyesi AHMET SAİT ÖZKUL  
e-mail : -  
Telefon : -02462118343  
Fax : -0 246 211 8345  
AKTS Koordinatörü : Dr. Öğretim Üyesi Şefika ÖZDEMİR  
e-mail : -  
Telefon : --02462118350  
Fax : -  
Adres : -Süleyman Demirel Üniversitesi Ertokuş Bey Derslikleri A Blok K:2 Doğu Kampüsü Çünür / ISPARTA  
Genel Bilgi : -Halkla İlişkiler kavramı, içinde psikoloji, sosyoloji, iletişim gibi pek çok disiplini de barındırmaktadır. Bu kadar çok disiplinden yararlanıyor olması halkla ilişkilerin önemini arttırmakta, eğitimini kapsamlı bir hale sokmaktadır.Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, hem reklam hem de halkla ilişkiler sektörüne sayısız personel kazandırmaktadır. Günümüzde hemen hemen her kurum ve kuruluşta halkla ilişkiler departmanının bulunması öğrencilerimizin önünü açmıştır. Ayrıca reklam ajanslarının sayısının 1980'li yıllardan itibaren artması da bu alanda bir açığı ortaya çıkarmıştır.  
Edinilen Ünvan : Halkla İlişkiler ve Tanıtım Elemanı  
Yeterlilik Düzeyi : -Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye?de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Kabul Koşulları : -Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.  
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.) : -Yatay yada dikey geçişle gelen ögrencilere adaptasyon programı uygulanmaktadır.  
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk : Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Programın Hedefleri : -Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kurum ve markaya karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarında istihdam edilecek elemanlara Halkla İlişkiler bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Mesleğin icrasında gerekli hedef kitle analizi, etkinlik tasarım ve yönetimi, medya ilişkileri hakkında donanımlı hale getirmek  
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri : -Halkla ilişkiler ve Tanıtım bölümünden mezun öğrenciler, kamu ve özel sektörde geniş iş alanlarına sahiptir. Mezunlar, halkla ilişkiler, pazarlama ve satış departmanlarında müşteri ilişkileri sorumlusu, reklam ve tanıtım sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu olarak çalışabilirler. Bunun yanında, belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların halkla ilişkiler bölümlerinde ve gazete, dergi, radyo, TV gibi yayın organlarında genel anlamda medya sektöründe istihdam edilebilirler.  
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı : -Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Halkla İlişkiler ve Tanıtım bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.  
Programın Amaçları : Bu programın temel amacı; işletmelerin iç ve dış çevresiyle ilişkilerini sağlayacak nitelikli, bilgili ve yaratıcı kişilikli insan kaynağı yetiştirmektir. Ayrıca halkla ilişkiler ve reklâmcılık alanlarında, planlamadan uygulamaya kadar tüm aşamalarda görev alabilecek, kuramsal bilgiler ile uygulamayı bir arada yürütebilen, araştırmacılık becerisi kazanmış, mesleğin ekonomik, etik ve hukuksal yönlerini kavramış çağdaş uygulamacıların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır . Küreselleşen dünyada Avrupa Birliği ile bütünleşme aşamasındaki Türkiye'de iş ve sosyal yaşamda halkla ilişkiler, reklam ve iletişim yönetiminin gücünün bilincinde olan, bu gücü sosyal sorumluluk sınırları içinde kullanmak gerektiğine inanan iş gücünü, halkla ilişkiler, reklam ve iletişim sektörüne kazandırmayı amaçlamaktadır.  
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları : -Sınavlar, öğretim üyeleri tarafından Üniversitemiz yönetmelikleri dikkate alınarak belirlenen esaslara göre değerlendirilir.  
Mezuniyet Koşulları : -Programı tamamlamak ve Dereceyi alabilmek için akademik yılsonlarında veya programın tamamlanmasının ardından özel bir dönem sonu / yılsonu / bitirme sınavı veya projesi yoktur. Bununla birlikte öğrencinin ilgili dönemde aldığı derslerden, her yarıyıl ortasında düzenlenen ara sınavlara (vize) ve yarıyıl sonlarında düzenlenen dönem sonu sınavlarına (final) girmesi gerekmektedir. Öğrenci başarısız olduğu derslerden belirli bir kısmını Yaz Okulu kapsamında da alabilir.  
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim) : -Tam Zamanlı  
Ders-Program Öğrenme Çıktıları
Ders PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15
Halkla İlişkilere Giriş 5 5 5 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0
İletişime Giriş 2 2 1 2 1 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
Eleştirel Düşünme 4 4 4 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0 0
İktisada Giriş 4 4 4 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0 0
Hukukun Temel Kavramları 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0
Bilgi ve İletişim Teknolojileri 4 4 4 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0 0
İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Türk Dili I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 1 1 1 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Türk Dili II 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Temel Fotoğrafcılık 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Psikoloji 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Sosyoloji 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
İletişim Tarihi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
İşletme Bilimine Giriş 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Pazarlamaya Giriş 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar 5 5 5 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri 4 4 4 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0 0
Halkla İlişkiler Metin Yazarlığı 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Pazarlama İletişimi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Sosyal Psikoloji 5 5 1 3 3 2 3 1 0 0 0 0 0 0 0
Reklamcılık 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Tasarım ve Estetik 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
İleri Fotoğrafçılık Teknikleri 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Grafik Tasarım I 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
İletişim Sosyolojisi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Yönetim Bilimine Giriş 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Organization 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Konuşma Eğitimi 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
Reklam Metin Yazarlığı 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
Grafik Tasarım II 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
Siyaset Bilimine Giriş 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Algı Yönetimi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Sosyal Bilimlerde İstatistik Uygulamaları 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Tüketici Davranışları 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Reklam Kampanyaları 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Halkla İlişkiler Kampanya Uygulamaları I 5 5 5 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0
İletişim Kuramları 2 2 3 1 1 5 2 4 0 0 0 0 0 0 0
Yeni Medya 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Medya Planlaması 4 4 5 0 0 5 3 2 0 0 0 0 0 0 0
Kültürlerarası İletişim 5 5 1 3 1 1 2 1 0 0 0 0 0 0 0
Göstergebilimsel Çözümleme 3 4 4 0 0 4 5 3 0 0 0 0 0 0 0
Marka İletişimi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Kamu Kurumlarında Halkla İlişkiler 5 5 5 5 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Halkla İlişkiler Ajanslarında Yönetim 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
Kültürel Antropoloji 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
İletişim ve İkna 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
Kurumsal İletişim 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Kriz Yönetimi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Siyasal İletişim 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Halkla İlişkiler Kampanya Uygulamaları II 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Sosyal Medya Kampanyaları 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
Profesyonel Halkla İlişkiler ve Tanıtım Araştırmaları I 5 5 5 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0
Uluslararası Halkla İlişkiler 3 3 1 1 3 3 2 4 0 0 0 0 0 0 0
Siyasal Kampanyalar 4 4 4 3 2 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0
Modern Yönetim Teknikleri 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
İletişim Etiği 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Web Tasarımı 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Sağlık İletişimi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
İnsan Kaynakları Yönetimi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
İşe Alım ve Mülakat Teknikleri 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Protokol Yönetimi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Halkla İlişkilerde Toplam Kalite Yönetimi 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Medya Okuryazarlığı 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Kurumiçi Halkla İlişkiler 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0
Profesyonel Halkla İlişkiler ve Tanıtım Araştırmaları II 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0 0