Her Öğrenci için, öğrenci iş yükü Dönemlik 30 AKTS , Yıllık 60 AKTS Kredisi olmalıdır.
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
1. Sınıf Güz Dönemi (1. Yarıyıl)
ATA-160
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Zorunlu 2 2 Yazdır
GİT-101
İletişim Bilimlerine Giriş
Zorunlu 3 5 Yazdır
GİT-103
Temel Sanat Eğitimi-I
Zorunlu 3 5 Yazdır
GİT-105
Desen-I
Zorunlu 3 5 Yazdır
GİT-107
Sanat Tarihi-I
Zorunlu 2 3 Yazdır
GİT-111
Felsefe
Zorunlu 2 2 Yazdır
ILT-109
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Zorunlu 4 4 Yazdır
ING-101
İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
KRY-001
Kariyer Planlama ve Çalışma Hayatına Giriş
Zorunlu 1 2 Yazdır
TUR-170
Türk Dili I
Zorunlu 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı24,0032,00
1. Sınıf Bahar Dönemi (2. Yarıyıl)
ATA-260
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Zorunlu 2 2 Yazdır
GİT-102
Görsel İletişime Giriş
Zorunlu 3 4 Yazdır
GİT-104
Temel Sanat Eğitimi-II
Zorunlu 3 5 Yazdır
GİT-106
Desen-II
Zorunlu 3 4 Yazdır
GİT-108
Sanat Tarihi-II
Zorunlu 2 3 Yazdır
GİT-110
Bilgi ve İletişim Teknolojileri-II
Zorunlu 4 4 Yazdır
ILT-104
Sosyoloji
Zorunlu 3 4 Yazdır
ING-102
İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
TUR-270
Türk Dili II
Zorunlu 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı24,0030,00
2. Sınıf Güz Dönemi (3. Yarıyıl)
GİT-201
Reklam Tasarımı ve Sanat Yönetmenliği
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-203
Video Çekim Uygulamaları
Zorunlu 3 4 Yazdır
GİT-205
Görsel Kültür ve Estetik
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-207
Yayın Grafiği Tasarımı-I
Zorunlu 3 5 Yazdır
GİT-209
Tipografi-I
Zorunlu 2 4 Yazdır
ILT-108
Temel Fotoğrafcılık
Zorunlu 3 3 Yazdır
GİT-211
Kurumsal Kimlik Tasarımı
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-213
Görsel Kültür
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-215
Yaratıcı Drama ve Karakter Tasarımı
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-217
Sinematografi
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı19,0030,00
2. Sınıf Bahar Dönemi (4. Yarıyıl)
GİT-202
Görsel Tasarım Tarihi I
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-204
Temel Kurgu
Zorunlu 3 4 Yazdır
GİT-206
Baskı Teknolojileri
Zorunlu 2 3 Yazdır
GİT-208
Yayın Grafiği Tasarımı-II
Zorunlu 3 5 Yazdır
GİT-210
Dijital Fotoğrafçılık
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-212
Tipografi-II
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-214
Dijital İllüstrasyon
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-216
Reklam Üretim Süreci
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-218
Popüler Kültür ve Medya
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-220
Sayısal İletişim Ortamları
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı18,0030,00
3. Sınıf Güz Dönemi (5. Yarıyıl)
GİT-301
İletişim Kuramları I
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-303
Yeni Medya Teknolojileri
Zorunlu 3 3 Yazdır
GİT-305
Görsel Tasarım Tarihi II
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-307
3D Grafik Animasyon I
Zorunlu 3 4 Yazdır
GİT-309
Web Tasarımı I
Zorunlu 3 4 Yazdır
GİT-311
Görsel İletişim Atölye Uygulamaları I
Zorunlu 3 5 Yazdır
UOS-803
Üniversite Ortak Seçmeli II
Zorunlu 2 3 Yazdır
GİT-313
Kitle İletişim Hukuku
Seçmeli 2 3 Yazdır
Git-315
Mitoloji ve ikonografi
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-317
Müzecilik
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-319
Kültürlerarası İletişim
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-321
Çizgi Film ve Animasyon
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-323
Belgesel Sinema
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı20,0030,00
3. Sınıf Bahar Dönemi (6. Yarıyıl)
GİT-302
İletişim Hukuku
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-304
Sanat Çözümlemeleri; Kuram ve Eleştiri
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-306
Görsel Göstergebilim
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-308
3D Grafik Animasyon
Zorunlu 3 4 Yazdır
GİT-310
Web Tasarımı II
Zorunlu 3 4 Yazdır
GİT-312
Görsel İletişim Atölye Uygulamaları II
Zorunlu 3 4 Yazdır
UOS-802
Üniversite Ortak Seçmeli II
Zorunlu 2 3 Yazdır
GİT-314
Yaratıcı Yazarlık
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-316
İletişim ve Etik
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-318
Resimli Kitap Yapımı
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-320
Görsel Algı Psikolojisi
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-322
Dünya Sineması
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-324
Reklam Fotoğrafçılığı
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı19,0030,00
4. Sınıf Güz Dönemi (7. Yarıyıl)
GİT-401
Mezuniyet Projesi I
Zorunlu 3 14 Yazdır
GİT-403
Fikir ve Sanat Eserlerinin Korunması
Zorunlu 2 3 Yazdır
GİT-405
İnternet Yayıncılığı
Zorunlu 2 4 Yazdır
GİT-407
Reklam Üretim Süreci
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-409
Sayfa Tasarımı
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-411
Baskı Resim Teknikleri
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-413
Girişimcilik
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-415
Mekan Tasarımı Bilgisi
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı13,0030,00
4. Sınıf Bahar Dönemi (8. Yarıyıl)
GİT-402
Mezuniyet Projesi II
Zorunlu 5 14 Yazdır
GİT-404
Portfolyo Tasarımı
Zorunlu 2 7 Yazdır
GİT-406
Profesyonel Yaşam
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-408
Yaratıcı Düşünme
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-410
Mekan Kavramı ve Sergileme Yöntemi
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-412
Sinema ve Anlatım
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-414
Dijital Okuryazarlık
Seçmeli 2 3 Yazdır
GİT-416
Dergicilik
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı13,0030,00
Toplam150,00242,00
      
Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
İletişim Fakültesi
GZT-802
Popüler Kültür ve Medya
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-801
İletişim ve İnsan İlişkileri
Seçmeli 2 3 Yazdır
HAI-802
Etkili Sunum Teknikleri
Seçmeli 2 3 Yazdır
RTS-801
Film Eleştrisi
Seçmeli 2 3 Yazdır
RTS-802
Medya ve Toplum
Seçmeli 2 3 Yazdır
      
Bölüm Başkanı : Dr. Öğretim Üyesi ARZU GÜRDAL  
e-mail : arzugurdal@sdu.edu.tr  
Telefon : 0246 211 03 93  
Fax : 0246 211 83 45  
AKTS Koordinatörü : Dr. Öğretim Üyesi BÜŞRA İNCİRKUŞ  
e-mail : busraincirkus@sdu.edu.tr  
Telefon : 0246 211 83 95  
Fax : 0246 211 83 45  
Adres : Süleyman Demirel Üniversitesi Ertokuş Bey Derslikleri A Blok K:2 Doğu Kampüsü Çünür / ISPARTA Isparta Türkiye  
Genel Bilgi : Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü (GİT) hem teorik hem de uygulamalı dersleri ile ulusal ve uluslararası düzeyde gelişen yeni medya küresinin gerektirdiği iletişim becerilerinin ve görgülerinin genç insanlara kazandırılmasını amaçlamaktadır. İlk öğrencilerini 2019-2020 eğitim öğretim yılında alacak olan GİT Bölümü’nde aynı adla bir anabilim dalı bulunmaktadır. Bölümde bir Doçent Dr. ve iki Dr. Öğretim Üyesi görev yapmaktadır. GİT Bölümü’nün 4 yıllık ders içerikleri teorik temeller üzerinde özellikle uygulamalı eğitime dayanmaktadır. Multimedya, grafik, illüstrasyon, animasyon, fotoğraf ve video gibi alanlarda yaratıcı hareketli grafik, mobile uygulama ara yüzü, web tasarımı, yaratıcı yönetmenlik (reklam), sanat yönetmenliği, görüntü yönetmenliği, prodüksiyon, post-prodüksiyon, planlama ve organizasyon, proje yönetimi, reklam filmleri, yaratıcı metin, görüntüler, hareket ve ses gibi iletişim araçlarının kullanımına ilişkin alanlar, yeni medya, televizyon, bilgisayar, akıllı iletişim araçları kullanımına ilişkin alanlar, arayüz/etkileşim tasarımı, basılı ürünler ve tüm iletişim mecraları ile ilgili alanlar, tasarım prensiplerine odaklı yaratıcı problem çözme, stratejik düşünme, siber kültür bilgi ve altyapısı, güçlü ve etkili iletişim becerileri kazanma, konsept geliştirme/kavramsal düşünme, marka tasarım yönetimi, kurum kimliği tasarımı oluşturma, marka konumlandırma, markalaşma sürecinde reklam mecralarının seçimi ve kullanımı, dijital medyum entegrasyonu vb. alanların kullanımı ile ilişkili alanlar, bilişim ve iletişim sektörünün, reklam ajanslarının, kurumsal iletişim departmanlarının her biriminde hizmet verebilecek bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış, etik değerlere bağlı, dünya ve özellikle de ülke gerçeklerinin farkında olan ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmış görsel tasarımcı, çizgi film, film uzmanı ve yeni medya uzmanı, yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Teknolojiyle birlikte gelişen ve yukarıda sayılan tüm meslek alanlarında mezunların iş bulma ve alanlarında yararlı işler yapma olanakları mevcuttur  
Edinilen Ünvan : •Multimedya, grafik, illüstrasyon, animasyon, fotoğraf ve video gibi alanlarda yaratıcı şekilde üretimde bulunabilecek tasarımcı, •Her türlü alana hizmet eden tasarımcı (hareketli grafik, mobile uygulama ara yüzü, web tasarımı, animasyon vb.), •Yaratıcı yönetmenlik (reklam), •Sanat yönetmenliği, •Görüntü yönetmenliği, •Prodüksiyon, post-prodüksiyon, •Planlama ve organizasyon, •Proje yönetimi, •Yöneticilik (sanatsal ve kültürel etkinlikler) alanlarında çalışarak bu alanlarda unvan sahibi olabilmektedirler.  
Yeterlilik Düzeyi : üniversite yeterlilik sistemi üç Bologna süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri). bu seviyeler üniversitelere belirli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Kabul Koşulları : Bölüme kayıt yaptırmak için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavları başarmış olmak gerekir. Yurt içi veya dışında eşdeğer bir programda öğrenim gören bir öğrenci, üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Detaylı bilgi için lütfen Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ilgili maddelerine bakınız.  
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.) : Bölüme kayıt yaptırmak için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavları başarmış olmak gerekir. Yurt içi veya dışında eşdeğer bir programda öğrenim gören bir öğrenci, üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Detaylı bilgi için lütfen Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ilgili maddelerine bakınız.  
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk : Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Programın Hedefleri : Bu program, alana ilişkin çeşitli kuramsal ve uygulamalı çalışma içermekte ve görsel iletişim mesleğine yönelik bilimsel ve pratik açıklamalar geliştirmeyi hedeflemektedir. Burada eğitim alan öğrenciler sadece alandaki yeni gelişmeleri ve teknikleri takip edebilecek yeterlikte olmamakta; grafik tasarım, Web tasarım, Ses ve görüntü tasarımı, vb. alanların bilimsel gelişimine katkı da sağlamaktadırlar.  
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri : • Görsel İletişim Tasarımcılığı alanları, • Pre-prodüksiyon/prodüksiyon/post-prodüksiyon yapılan tüm alanlar, • Reklam filmleri, video, yaratıcı metin, görüntüler, hareket ve ses gibi iletişim araçlarının kullanımına ilişkin alanlar, • Yeni medya, televizyon, bilgisayar, akıllı iletişim araçları kullanımına ilişkin alanlar, • Arayüz/etkileşim tasarımı, basılı ürünler ve tüm iletişim mecraları ile ilgili alanlar, • Tasarım prensiplerine odaklı yaratıcı problem çözme, stratejik düşünme, siber kültür bilgi ve altyapısı, güçlü ve etkili iletişim becerileri kazanma, konsept geliştirme/kavramsal düşünme, marka tasarım yönetimi, kurum kimliği tasarımı oluşturma, marka konumlandırma, markalaşma sürecinde reklam mecralarının seçimi ve kullanımı, dijital medyum entegrasyonu vb. alanların kullanımı ile ilişkili alanlar, • Bilişim ve iletişim sektörünün, reklam ajanslarının, kurumsal iletişim departmanlarının her biriminde hizmet verebilecek bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış, etik değerlere bağlı, dünya ve özellikle de ülke gerçeklerinin farkında olan ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmış görsel tasarımcı, çizgi film, film uzmanı ve yeni medya uzmanı, • Kamu kurumlarında grafik tasarımcısı, • Pedagojik formasyon sertifikası aldıkları takdirde öğretmen olabilirler, • Reklam ajanslarında, matbaalarda, yayınevlerinde, TV kanallarında ve multimedya şirketlerinde, mizah dergilerinde, animasyon ve oyun stüdyolarında, reklam filmleri, video, yaratıcı metin, hareket ve ses gibi iletişim araçlarının kullanıldığı sektörlerde, firmaların tasarım merkezlerinde, endüstriyel üretim yapan fabrikaların reklam ve tanıtım bölümleri gibi birçok sektörde grafik tasarımcı olarak istihdam edilebilmektedirler.  
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı : Programı başarılı şekilde bitiren öğrenci Görsel İletişim Tasarımı alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden tüm alanlara geçiş yapabilir.  
Programın Amaçları : İletişim anlayışı ve teknolojisinin hızla değiştiği günümüzde, Kitle İletişim yayıncılığı ve görsel iletişim tasarım alanında nitelikli ve yaratıcı bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla bu eksikliği gidermek için iletişim teknolojilerindeki hızlı değişikliklere anında cevap verebilecek şekilde kendini yenileyen bir uzmanlık alanı olarak ortaya çıkan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü disiplinler arasında plastik ve dijital sanat özelliklerini bünyesinde birleştirmektedir. Bu amaç doğrultusunda teknoloji, toplum ve kültürün taleplerine göre yaratıcılığı, teorik bilgi ve pratik beceriler ile birleştirerek bilgi aktarımını hedeflemektedir. Görsel çevrenin analitik ve yaratıcı biçimde işlenmesini sağlayan ve görsel teknolojiyi iletişim ortamında ustalıkla kullanan elemanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün bir amacı da; içinde yaşadığımız teknoloji kültüründe, görsel problemleri öğrendiği teoriler ve örnekler ışığında yeni çözümler üreterek, tasarımlara dönüştürerek tekrar topluma sunan iletişimciler yetiştirmektir. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü aynı zamanda İletişim Fakültesi bünyesinde bulunan Radyo-Televizyon ve Sinema bölümü ile diğer bölümlerin görsel tasarım ihtiyaçlarını karşılayarak estetik bir ivme kazandıracaktır.  
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları : Sınavlar Süleyman Demirel Üniversitesi sınav yönetmeliği'ne göre yapılmaktadır.  
Mezuniyet Koşulları : Bu programda lisans derecesi alabilmek için akademik danışmanın yönlendirmesinde dört yıllık ders planında yer alan tüm derslere kayıt yaptırarak devam almak, öğrenim süresince toplam 240 AKTS çalışma yükünü tamamlamak, programdaki tüm dersleri başarmış olmak ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekir  
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim) : Tam zamanlı