Her Öğrenci için, öğrenci iş yükü Dönemlik 30 AKTS , Yıllık 60 AKTS Kredisi olmalıdır.
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
1. Sınıf Güz Dönemi (1. Yarıyıl)
ATA-160
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Zorunlu 2 2 Yazdır
CGE-101
Çocuk Gelişimi l
Zorunlu 2 2 Yazdır
CGE-103
Özel Eğitim l
Zorunlu 3 5 Yazdır
CGE-105
Psikolojiye Giriş
Zorunlu 2 2 Yazdır
CGE-107
Çocukta Sanat Yaratıcılık
Zorunlu 3 5 Yazdır
CGE-109
Aile Eğitimi
Zorunlu 2 2 Yazdır
CGE-111
O.Ö.E.’de Araç Geliştirme ve Öğretim Teknikleri
Zorunlu 3 3 Yazdır
CGE-113
Eğitimde Drama
Zorunlu 2 2 Yazdır
CGE-115
Çocuk Bilim ve Teknoloji
Zorunlu 2 3 Yazdır
ING-101
İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
TUR-170
Türk Dili I
Zorunlu 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı25,0030,00
1. Sınıf Bahar Dönemi (2. Yarıyıl)
ATA-260
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Zorunlu 2 2 Yazdır
CGE-102
Çocuk Gelişimi ll
Zorunlu 2 3 Yazdır
CGE-104
Özel Eğitim ll
Zorunlu 2 5 Yazdır
CGE-106
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama l
Zorunlu 5 8 Yazdır
ING-102
İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
TUR-270
Türk Dili II
Zorunlu 2 2 Yazdır
UOS-800
MYO Ortak Seçmeli Ders
Zorunlu 2 3 Yazdır
CGE-108
Çocukta Temel Tasarım
Seçmeli 2 2 Yazdır
CGE-110
Çocukta Beslenme
Seçmeli 3 3 Yazdır
CGE-112
Kaynaştırma Eğitimi
Seçmeli 2 2 Yazdır
CGE-114
İşletme Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
CGE-116
Özel Eğitimde Drama
Seçmeli 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı22,0030,00
2. Sınıf Güz Dönemi (3. Yarıyıl)
CGE-201
Çocukla İletişim
Zorunlu 2 3 Yazdır
CGE-203
Çocuk Hakları ve Koruma
Zorunlu 2 4 Yazdır
CGE-205
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama ll
Zorunlu 4 6 Yazdır
CGE-207
Eğitimde Araç Gereç Geliştirme
Zorunlu 3 4 Yazdır
CGE-211
Çocuk Edebiyatı ve Medya
Zorunlu 2 3 Yazdır
CGE-209
Çevre ve Koruma
Seçmeli 3 3 Yazdır
CGE-215
İlk Yardım
Seçmeli 3 4 Yazdır
CGE-217
Çocuk Animatörlüğü
Seçmeli 2 3 Yazdır
CGE-221
Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Eğitim
Seçmeli 3 3 Yazdır
CGE-223
Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim
Seçmeli 3 4 Yazdır
CGE-225
Çocuk ve Drama
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı21,0030,00
2. Sınıf Bahar Dönemi (4. Yarıyıl)
CGE-212
Öğrenme ve Öğretme Teknikleri
Zorunlu 3 3 Yazdır
CGE-218
Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı
Zorunlu 3 3 Yazdır
CGE-226
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Zorunlu 3 3 Yazdır
CGE-230
Çocuk ve Müzik
Zorunlu 3 3 Yazdır
CGE-232
Seminer
Zorunlu 3 4 Yazdır
MYO-500
Kurum Stajı
Zorunlu 0 8 Yazdır
CGE-208
Çocuk ve Oyun
Seçmeli 2 2 Yazdır
CGE-210
Meslek Etiği
Seçmeli 2 2 Yazdır
CGE-214
Davranış Yönetimi
Seçmeli 2 2 Yazdır
CGE-220
Kişisel Gelişim
Seçmeli 2 2 Yazdır
CGE-222
Üstün Zekalı Çocukların Eğitimi
Seçmeli 2 2 Yazdır
CGE-224
Çocukta Bilim ve Teknoloji
Seçmeli 2 2 Yazdır
CGE-228
İşaret Dili
Seçmeli 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı21,0030,00
Toplam89,00120,00
      
Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
Isparta Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
ADS-801
Ağız Diş Sağlığı ve Bakımı
Seçmeli 2 3 Yazdır
IAY-801
Kişilerarası İletişim
Seçmeli 2 3 Yazdır
IAY-801
Kişilerarası İletişim
Seçmeli 2 3 Yazdır
IAY-801
Kişiler Arası İletişim
Seçmeli 2 3 Yazdır
IAY-801
Kişilerarası İletişim
Seçmeli 2 3 Yazdır
IAY-801
Kişiler Arası İletişim
Seçmeli 2 3 Yazdır
IAY-801
Kişilerarası İletişim
Seçmeli 2 3 Yazdır
MYO-801
İşaret Dili
Seçmeli 2 3 Yazdır
MYO-801
İşaret Dili
Seçmeli 2 3 Yazdır
      
Bölüm Başkanı : Öğr. Gör. ÖMER SAMSUNLU  
e-mail : omersamsunlu@sdu.edu.tr  
Telefon : 02462187156  
Fax : -  
AKTS Koordinatörü : Öğr. Gör. ÖMER SAMSUNLU  
e-mail : omersamsunlu@sdu.edu.tr  
Telefon : 02462187156  
Fax : -  
Adres : Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Doğu Yerleşkesi 32260 ISPARTA  
Genel Bilgi : Çocuk Gelişimi Programının temel amacı, çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen, 0–18 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış, çocukların karşılaşabilecekleri sorunlara önlemler alabilen elemanlar yetiştirmektir. Bununla birlikte programda özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. Programın diğer amaçları kısaca özetlenirse yukarıda sözü edilen yaş grubu çocuklarında görülebilen hastalıkların belirtileri hakkında bilgi sahibi olan, bu konuda korunma yollarını ve hastaya bakım tekniklerini bilen, ilk yardım konusunda temel bilgi ve beceriye sahip nitelikli elemanları bu alana kazandırmak; çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici oyuncaklar hazırlamak, kullandığı makine araç ve gereçlerin bakım ve onarımını yapabilen, çalışılan yerde günlük mönü ve yiyecekleri ilkelerine uygun hazırlayabilen elemanlar yetiştirmek şeklinde sıralanabilir. Bu programda öğrenim görmek isteyen adayların, çocukları seven, hoşgörülü, sabırlı, demokratik, insan ilişkilerinde başarılı ve yeniliklere açık, el becerilerine sahip, yaratıcı, üretken, enerjik ve dışa dönük, çalışmaktan, okumaktan ve sürekli araştırma yapmaktan yılmayan, görsel sanatlara (Müzik, Resim, Drama, Oyun gibi) ilgi duymak gibi özellikler taşıması gerekmektedir.  
Edinilen Ünvan : child development associate degree graduates  
Yeterlilik Düzeyi : Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Kabul Koşulları : Orta öğretim mezuniyeti sonrasında YKS sınavı TYT puanına göre yeterli puan alan öğrenciler tercih edebilirler.  
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.) : Yatay geçiş: Eşdeğer programlara geçiş yapılabilir. Dikey geçiş: Lisans programlarına DGS şartları ile geçilebilecek programlar ÖSYM kılavuzunda belirtilmiştir.  
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk : Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Programın Hedefleri : Çocuk gelişimi programının hedefi, değişen bilim teknoloji eğitim ve sağlık gereksinimleri doğrultusunda 0-18 yaş sağlıklı-özel gereksinimli çocukların ve gençlerin gelişimine ve eğitimine destek veren, ailelere ve toplumu çocuğun sağlıklı gelişimi ve eğitimi konusunda aydınlatan bireyler yetiştirmektir.  
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri : Özel kreş ve anaokullarında idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve İlköğretimlere bağlı anasınıflarında usta öğretici, Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde ana-baba eğitimcisi, Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında bakıcı anne, Çocuk Yayınları ve Oyuncakları sektörlerinde tasarımcı, Çalışan anne – babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı, olarak çalışabilmektedir. Mezunlar ayrıca “Meslek Yüksekokulu Mezunları ve Açık öğretim Ön lisans Mezunlarının Lisans Programına Geçiş Yönetmeliği”nden yararlanılarak alanlarında kontenjan açıldığı takdirde dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına kayıt hakkı kazanabilir.  
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı : Okul öncesi öğretmenliği, Çocuk gelişimi, özel eğitim öğretmenliği, sosyal hizmetler, sağlık yönetimi lisans programlarına geçiş yapabilirler.  
Programın Amaçları : Bu programın amacı, 0-18 yaş aralığındaki çocukların gelişimi, hakları ve eğitimine ilişkin temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olan; çocukların sağlığı konusunda gerekli olan ilkeleri tanıyan, özel gelişim gösteren çocukların ilgi ve gereksinimlerine ilişkin duyarlı ve bilgili, güncel eğitim anlayışlarına uygun öğretim tekniklerini kullanan, meslek etiğinin bilincinde, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemiş, eğitici oyuncaklar tasarlayan, çocukların sağlıklı gelişimine uygun beslenme ilkelerini izleyen, çocuklarla etkili iletişim kuran, topluma, aileye ve eğitimciye hizmet sunan nitelikli çocuk gelişimi meslek elemanı yetiştirmektir.  
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları : Çocuk gelişimi önlisans programında yer alan derslere ilişkin sınav ve değerlendirme kuralları, 31.05.2012 tarihli 28309 Sayılı Resmi Gazete'de yayınlanmış olan Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde yer alan madde 20, 21, 22, 23, 24, 25 ve 26 dikkate alınır. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=16195&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5  
Mezuniyet Koşulları : Çocuk gelişimi önlisans programından mezun olabilmek için, 31.05.2012 tarihli 28309 Sayılı Resmi Gazete'de yayınlanmış olan Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde yer alan madde 15, 27 ve 30 dikkate alınır. Bu doğrultuda, bir öğrencinin izlemekte olduğu önlisans programından mezun olması için en az 120 kredi ders alması, 27 nci maddede belirtilen kanuni süre içinde eğitim-öğretim ders planında yer alan sayıda zorunlu/seçmeli ders alması ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 GNO ile tamamlaması zorunludur. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=16195&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5  
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim) : tam zamanlı