Adres
|
:
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Eğirdir Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 32500 Eğirdir
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Çocuk gelişimi, çocukların sağlıklı gelişimi için gerekli olan bilgi, beceri, tutum ve davranışların hangi yaş düzeyinde nasıl kazandırılacağı hakkında bilgi veren, çocuğun tüm gelişim alanlarının (psiko-motor, bilişsel, dil, sosyal duygusal ve özbakım) desteklenmesine ilişkin planlama ve uygulamayı hedef alan, çocuk sağlığı ve hastalıkları, özel gelişim gösteren çocukların gelişimleri ve uyumları, etkili iletişim becerileri, çocuğu tanıma teknikleri konularında bilimsel araştırmalar ışığında topluma güncel hizmet sunan bir bilim alanıdır.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Sağlık Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bologna süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavının (YKS) Temel Yeterlilik Testi'nden (TYT) 150 veya daha yüksek puan almış olmaları gerekmektedir.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
31.05.2012 tarihli 28309 Sayılı Resmi Gazete'de yayınlanmış olan Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde yer alan madde 6, 7 ve 8 kapsamında Üniversiteye bağlı birimlerin bölüm ve programlarına kurum içi ve kurumlar arası yatay ve dikey geçiş yapma imkanı bulunmaktadır.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=16195&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Çocuk Gelişimi Programı’nın hedefi, değişen bilim, teknoloji, eğitim ve sağlık gereksinimleri doğrultusunda 0-18 yaş sağlıklı/özel gereksinimli çocuk ve gençlerin gelişimine ve eğitimine destek veren, aileleri ve toplumu çocuğun sağlıklı gelişimi ve eğitimi konusunda aydınlatan bireyler yetiştirmektir. Aynı zamanda çocukların bakımı, korunması, eğitimini üstlenerek, mesleki sorumluluklarının bilincinde, etik değerlere bağlı, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, toplumsal olaylara duyarlı, farklılıklara ve insan haklarına saygılı çocuk gelişimciler yetiştirmektir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Çocuk Gelişimi Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, Sağlık Bakanlığı'na bağlı hastanelerin çocuk kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı kurumlarda, çocuk yayınları ve oyuncaklarına ilişkin sektörlerde tasarımcı, çalışan ebeveynlerin çocuklarına çocuk bakım elemanı olarak istihdam olanağına sahip olmaktadırlar.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Çocuk gelişimi önlisans programından mezun olan çocuk gelişimi meslek elemanları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı'na girerek başarılı olmaları durumunda Yüksek
|
|
Programın Amaçları
|
:
|
Çocuk gelişimi önlisans programının amacı, 0-18 yaş aralığındaki çocukların gelişimi, hakları ve eğitimine ilişkin temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olan; çocukların sağlığı konusunda gerekli olan ilkeleri tanıyan, özel gelişim gösteren çocukların ilgi ve gereksinimlerine ilişkin duyarlı ve bilgili, güncel eğitim anlayışlarına uygun öğretim tekniklerini kullanan, meslek etiğinin bilincinde, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemiş, eğitici oyuncaklar tasarlayan, çocukların sağlıklı gelişimine uygun beslenme ilkelerini izleyen, çocuklarla etkili iletişim kuran, topluma, aileye ve eğitimciye hizmet sunan nitelikli çocuk gelişimi meslek elemanı yetiştirmektir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Çocuk gelişimi önlisans programında yer alan derslere ilişkin sınav ve değerlendirme kuralları, 31.05.2012 tarihli 28309 Sayılı Resmi Gazete'de yayınlanmış olan Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde yer alan madde 20, 21, 22, 23, 24, 25 ve 26 dikkate alınır. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=16195&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Çocuk gelişimi önlisans programından mezun olabilmek için, 31.05.2012 tarihli 28309 Sayılı Resmi Gazete'de yayınlanmış olan Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde yer alan madde 15, 27 ve 30 dikkate alınır. Bu doğrultuda, bir öğrencinin izlemekte olduğu önlisans programından mezun olması için en az 120 kredi ders alması, 27 nci maddede belirtilen kanuni süre içinde eğitim-öğretim ders planında yer alan sayıda zorunlu/seçmeli ders alması ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 GNO ile tamamlaması zorunludur. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=16195&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam zamanlı
|
|