Her Öğrenci için, öğrenci iş yükü Dönemlik 30 AKTS , Yıllık 60 AKTS Kredisi olmalıdır.
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
Sınıf : 1/Dönemi : 1
ATA-160
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Zorunlu 2 2 Yazdır
EEH-101
Engelli Hizmetlerine Giriş
Zorunlu 2 3 Yazdır
EEH-103
Anatomi
Zorunlu 3 3 Yazdır
EEH-105
Temel İlk Yardım
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
EEH-107
Özel Eğitime Giriş I
Zorunlu 2 3 Yazdır
EEH-109
Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Zorunlu 2 3 Yazdır
EEH-111
Tıbbi Terminoloji
Zorunlu 2 3 Yazdır
EEH-113
Sosyolojiye Giriş
Zorunlu 2 3 Yazdır
EEH-115
Psikolojiye Giriş
Zorunlu 2 3 Yazdır
ING-101
İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
TUR-170
Türk Dili I
Zorunlu 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı23,5030,00
Sınıf : 1/Dönemi : 2
ATA-260
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Zorunlu 2 2 Yazdır
EEH-102
Engellilere Yönelik Fiziksel Aktiviteler
Zorunlu 2,5 4 Yazdır
EEH-104
Fizyoloji
Zorunlu 2 2 Yazdır
EEH-106
Engelli Bakımı İlke ve Uygulamaları I
Zorunlu 4 6 Yazdır
EEH-108
Özel Eğitime Giriş II
Zorunlu 2 3 Yazdır
EEH-110
Farmakoloji
Zorunlu 2 3 Yazdır
EEH-112
Aile Eğitimi
Zorunlu 2 3 Yazdır
ING-102
İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
TUR-270
Türk Dili II
Zorunlu 2 2 Yazdır
UOS-800
MYO Ortak Seçmeli Ders
Zorunlu 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı22,5030,00
Sınıf : 2/Dönemi : 1
EEH-233
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ
Zorunlu 3 3 Yazdır
EEH-237
Yasalar ve Özel Eğitim
Zorunlu 3 3 Yazdır
EEH-239
Engelli Psikolojisi
Zorunlu 3 3 Yazdır
EEH-241
Engelli Bakım İlke ve Uygulamaları II
Zorunlu 6 12 Yazdır
EEH-243
Gelişim Psikolojisi
Zorunlu 3 3 Yazdır
EEH-203
İşaret Dili
Seçmeli 3 3 Yazdır
EEH-205
Pozitif Psikoloji
Seçmeli 3 3 Yazdır
EEH-209
Toplum Sağlığı ve Sağlık Sistemleri
Seçmeli 3 3 Yazdır
EEH-211
Tamamlayıcı Tedavi ve Bakım
Seçmeli 3 3 Yazdır
EEH-213
Sağlık Sigortaları ve Sosyal Güvenlik Uygulamaları
Seçmeli 3 3 Yazdır
EEH-217
Halk Sağlığı
Seçmeli 3 3 Yazdır
EEH-219
Türkiye'nin Toplumsal ve Kültürel Yapısı
Seçmeli 3 3 Yazdır
EEH-221
Beslenme
Seçmeli 3 3 Yazdır
EEH-225
Bilgi Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
EEH-227
Konuşma ve İşitme Engellilerin Rehabilitasyonu
Seçmeli 2 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı24,0030,00
Sınıf : 2/Dönemi : 2
EEH-224
İş-Uğraş Terapisi
Zorunlu 2 2 Yazdır
EEH-226
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı
Zorunlu 3 3 Yazdır
EEH-244
Engelli Bakım İlke ve Uygulamaları III
Zorunlu 8 13 Yazdır
MYO-500
Kurum Stajı
Zorunlu 0 8 Yazdır
EEH-228
Hastalık Bilgisi
Seçmeli 2 2 Yazdır
EEH-230
Engelli Öğrenciler İçin Yetişkinliğe Geçiş
Seçmeli 2 2 Yazdır
EEH-232
Sosyal Hizmet ve Uygulamaları
Seçmeli 2 2 Yazdır
EEH-234
Engellilere Sosyal Hizmet
Seçmeli 2 2 Yazdır
EEH-236
Evde Bakım Hizmetleri
Seçmeli 2 2 Yazdır
EEH-238
Sosyal sorumluluk Projeleri
Seçmeli 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı17,0030,00
Toplam87,00120,00
      
Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
Eğirdir Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
MYO-801
İşaret Dili
Seçmeli 2 3 Yazdır
MYO-801
İşaret Dili
Seçmeli 2 3 Yazdır
MYO-801
İşaret Dili
Seçmeli 2 3 Yazdır
      
Bölüm Başkanı : Öğr. Gör. SİNAN TARKAN ASLAN  
e-mail : sinanaslan@sdu.edu.tr  
Telefon : 05444073931  
Fax : -  
AKTS Koordinatörü : Öğr. Gör. SİNAN TARKAN ASLAN  
e-mail : sinanaslan@sdu.edu.tr  
Telefon : 05444073931  
Fax : -  
Adres : Menderes Mah. Dr.İsa KÖKLÜ Cad. No:44 32500 Eğirdir / Isparta / TÜRKİYE  
Genel Bilgi : - Dünya da hazır gıdaya yönelim ve artan kazalar sonucunda engelli birey sayısı giderek artmaktadır.Bu nedenle engelli bakım hizmeti konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirip, özümseyerek; kamu alanı, özel alan ve sivil toplum örgütlerinde engelli bakım hizmetini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip yetkin kişile ihtiyaç duyulmaktadır.iki yıl süren eğitim sonunda mezun olan öğrenciler sağlık kuruluşlarında Sağlık Teknikeri olarak çalışmaktadırlar.  
Edinilen Ünvan : -Engelli Bakım Teknikeri  
Yeterlilik Düzeyi : -Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye?de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Kabul Koşulları : Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden en az 150 ve daha yukarı puan almış olanların 2018 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar.  
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.) : -Daha önce eğitim gördükleri programdan yatay geçiş yapan öğrenciler ile daha önce herhangi bir lisans yada önlisans programı tamamlamış öğrenciler başarılı oldukları derslerden ders kredilerinin ve içeriklerinin denk olması durumunda muaf tutulurlar.  
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk : Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Programın Hedefleri : -Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Önlisans Programının amacı, bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinde uzman olan sağlık profesyonellerine destek sunabilen, yetersizliği olan özel gereksinimli bireylerin günlük yaşam aktivitelerindeki gereksinimlerini karşılayıcı ve kolaylaştırıcı bilgi ve beceriye sahip nitelikli insan kaynağı yetiştirmektir.  
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri : -Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı’na bağlı resmi ve/veya ilgili özel kurumlarda istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar.  
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı : -İki yılı tamamlayan öğrenciler DGS ye girerek Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon (Fizyoterapist), Beslenme ve Diyetetik (Diyetisyen) ve Hemşirelik Bölümüne geçerek lisans eğitimlerine devam edebilirler.  
Programın Amaçları : -Programdan yararlanacak öğrencilerin, bakım hizmeti konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirip, özümseyerek; kamu alanı, özel alan ve sivil toplum örgütlerinde engelli bakım hizmetini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip yetkin birer sağlık teknikeri olmalarını sağlamak programın temel amacını oluşturmaktadır.  
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları : -Arasınavın %40 ı yılsonu sınavının %60 ı hesaplanarak değerlendirme yapılır.  
Mezuniyet Koşulları : -Eğitim süresi boyunca zorunlu olan tüm dersleri almış olmak Eğitim sırasında ve sonunda verilen stajı tamamlamış olmak Programı en az 2.00 genel not ortalaması ile tamamlamış olmak  
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim) : -Programa Dayalı Öğretim, Görsel ve Uygulamalı Öğretim  
Ders-Program Öğrenme Çıktıları
Ders PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15
Anatomi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Temel İlk Yardım 3 3 1 2 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1
Psikolojiye Giriş 2 2 2 2 3 2 3 2 1 2 2 3 2 2 2
İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin) 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Tıbbi Terminoloji 2 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 2 1 1 1
Sosyolojiye Giriş 2 2 2 2 3 3 3 2 2 2 2 2 2 2 2
Sağlık Hizmetlerinde İletişim 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Özel Eğitime Giriş I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Engelli Hizmetlerine Giriş 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Türk Dili I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 1 1 1 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Engelli Bakımı İlke ve Uygulamaları I 3 4 1 2 2 2 2 3 5 2 4 0 2 2 2
İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin) 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Özel Eğitime Giriş II 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Türk Dili II 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Fizyoloji 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
MYO Ortak Seçmeli Ders 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Engellilere Yönelik Fiziksel Aktiviteler 5 4 5 5 5 4 5 3 4 3 5 4 2 5 5
Aile Eğitimi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Farmakoloji 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Pozitif Psikoloji 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Toplum Sağlığı ve Sağlık Sistemleri 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Beslenme 2 2 2 5 2 2 4 2 2 2 2 2 2 2 2
Türkiye'nin Toplumsal ve Kültürel Yapısı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Gelişim Psikolojisi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Engelli Bakım İlke ve Uygulamaları II 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Konuşma ve İşitme Engellilerin Rehabilitasyonu 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bilgi Yönetimi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
İşaret Dili 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Yasalar ve Özel Eğitim 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Tamamlayıcı Tedavi ve Bakım 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Sağlık Sigortaları ve Sosyal Güvenlik Uygulamaları 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Halk Sağlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Engelli Psikolojisi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Engelli Öğrenciler İçin Yetişkinliğe Geçiş 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Evde Bakım Hizmetleri 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
İş-Uğraş Terapisi 2 1 1 0 1 2 1 1 1 1 2 1 0 0 0
Kurum Stajı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Sosyal Hizmet ve Uygulamaları 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Engelli Bakım İlke ve Uygulamaları III 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Hastalık Bilgisi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Engellilere Sosyal Hizmet 2 1 3 3 5 3 5 4 3 4 3 2 3 5 5
Sosyal sorumluluk Projeleri 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0